Jump to content

Båtfrakt Lindesnes til Fredrikstad Nidelv 28

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Det ble en fantastisk tur.

Maken til vær skal en lete lenge etter. Båten var grei. Jeg likte Nidelv 28. 

Må innrømme at den motoren fikk de små grå i omløp i hodet mitt. Ikke gjennomslag med trykk ut av åndefilter.  Men likavel kommer det olje ut av filteret. Vi er mange som klør oss i hodet over det. Røret som er nevnt inni toppdeksel er og sjekket.  Det så bra ut. Men der vil det nok bli ytterligere undersøkelser.  Litt enklere å se når en kan kjøre mens den andre styrer litt med motor. 

Lykke til med feilsøking ?

Også denne gangen fikk jeg den store gleden av å treffe hyggelige båtfolk på brygga. Det er kanskje den største gleden med disse turene. Gleden som datter i huset viste når ho kom ombord kommer jeg til å huske lenge. 

Og til deg @johnnyl det var hyggelig å ha deg på tlf og meldinger underveis. Du er en dyktig kar. Gratulerer til deg og med ny båt.  Legg gjerne ut en tråd for henting av den båten og. 

Og til dere @Bajass og @gill72

Gratulerer med en flott båt.  Tror det er en av de peneste 30 år gamle båter jeg har sett. Lykke til med motor. Men det tror jeg går fint

Utrolig snilt gjort av dere og å ta den forvirra sørlendingen hjem å gi han husly for natta.  Mat og god drikke.  Å skyss til ferga grytidlig på en lørdag. Det er imponerende. TAKK 

TAKK også for gode bidrag i denne tråden til alle dere som kommer med gode råd. Bp er fantastisk. 

20170915_193056.jpg.a138ae5040a747b11bf56f1d31d5f648.jpg

Endelig ble det Bobåt

Til Bjørn. Tusen takk for hyggelige ord! Veldig deilig at det løste seg og at båten nå ligger i ny hjemmehavn. Vi kommer tilbake med oppdatering på hvordan det går når vi får sett lit mer på det. Makan til trivelig og hjelpsom kar som deg skal man lete lenge etter :-) Båten kunne ikke vært i bedre hender på veien. Nå er vi på vei til henting, tar deg på ordet og lager en tråd nå snart ;-)

Da kan det se ut som at vi kan avslutte denne tråden her. Har hatt mekaniker ombord nå i dag, å det ser ut som at det faktisk er selve veivhusfilteret som var synderen. Det lakk olje ut fra det da det var ødelagt. Har bytta filter nå og vært og prøvekjørt i en del forskjellige hastigheter, å det kommer ikke en dråpe olje ut. Det har hvert 4 forskjellige mekanikere ombord siden vi kjøpte båten (2 proffe og 2 hobby mekaniker) og alle er enstemmig med at det er en meget god motor. 

Tusen takk for alle fine ord underveis og takk til @johnnyl og @Bjørn Løvjomås for strålende hjelp.

Er det noen som er ute etter båtfrakt som leser den tråden her, så ta kontakt med @Bjørn Løvjomås da er båten din i trygge hender det kan jeg skrive under på.

Dette gledet meg veldig å høre.

Jeg får ikke det til å stemme at motoren skulle være dårlig. Å ikke noe annet heller skulle gi disse store lekkasjene. Så det var en gåte for meg. Den tror jeg er løst nå.  

En billig fiks som jeg faktisk har troa på. 

Takk for gode ord @gill72

Å Lykke til med en fantastisk fin båt. 

Endelig ble det Bobåt

• 8 måneder senere...

Hei igjen alle som fulgte den tråden her. Da har vi hatt båten en stund og vi er kjempe fornøyde. Var på et par dagsturer og en overnattingstur i fjor høst før båten ble tatt opp på land. Vi har hvert på flere turer nå i år i det nydelige været som vi har. Når det gjelder den motoren som sitter i båten fungere den helt utmerket, her har det ikke kommet en dråpe olje etter at det ble fikset. Bekkevold Maskin på Gressvik her i Fredrikstad var ombord i båten i fjor høst og jeg hadde gitt beskjed om at dem skulle ta en service med ventil justeringer og sjekke at alt var ok. det kosta meg 4500 kr og det var vel hvert, så dem anbefaler jeg til alle som bor i Fredrikstad omerådet og bruke hvis det skulle hver nødvendig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...