PiperBill Startet 12.September.2017 Del på Facebook Startet 12.September.2017 Noen som har en slikt diesel filter/vannutskiller? Jeg bare lurer på om filterelement skal byttes hvert år? Hvor kjøper jeg det online? Bytt av Dahl Baldwin diesel filter element? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Bertramsen Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Jeg bestilte filter til disse på ebay Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 12.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2017 Ser ut som min ikke er den som er til marinbruk da det mangler varmeskjold... ellers helt likt. Fant på Ebay. I følger spes så har den en levetid på 1000 timer og en anbefalt "flow rate" på 450 liter/time. Tror ikke den bør byttes hvert år da. :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
bellen Svart 12.September.2017 Del på Facebook Svart 12.September.2017 Så lenge tanken din er ren, så er det ikke nødvendig å skifte hvert år. På yrkesfartøy, så er det normalt å skifte dieselfilter ved rundt 1000 timer, og det kan vær bare etter to måneders bruk. Men husk, har du skit på tanken, så kan filteret bli tett på bare en time. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 13.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2017 Bertramsen skrev for 17 timer siden: Jeg bestilte filter til disse på ebay Bertramsen. Hvilket filter micron bestiller du ? Finnes i 10, 30 og flere micron . Vet ilkke hva jeg har fra før Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Bertramsen Svart 13.September.2017 Del på Facebook Svart 13.September.2017 Jeg trodde jeg kjøpte 30 micron, men når jeg sjekker kjøpshistorien på ebay kjøpte jeg visst 20 micron (hvertfall ifølge produktbeskrivelsen). Her er link til den jeg kjøpte: http://www.ebay.com/itm/BALDWIN-FILTERS-201-Fuel-Filter-Element-DAHL-/222620964493?hash=item33d53e568d&item=222620964493&vxp=mtr Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 13.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2017 De kan kjøpes i Norge fra Ditech.no Fra Kr260. De har 4, 10 og 30 Micron på lager men jeg er usikker om det spille noen rolle hvilken jeg bruker. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
bellen Svart 13.September.2017 Del på Facebook Svart 13.September.2017 30 micron er vel mest vanlig på forrfilter. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 14.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2017 Da er 2x30 Micron bestilt hos Ditech. De i USA ville ikke sende "overseas". Jeg fant en på Ebay Australia også men de forlangt $260AUD i frakt. Det er jo langt unna vet du :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.