jadalber Startet 13.September.2017 Del på Facebook Startet 13.September.2017 I forbindelse med restaurering av en 1958 Evinrude Fastwin 18 fikk jeg tilbud om en delemotor. En blå Johnson 18 fikk jeg forklart. Det viste seg å være en Johnson FD-12 som er en seahorse 18 fra 1958 som hadde fått seg et strøk med Evinrudelakk. Pent nok gjort en gang i tiden, men trengte ny behandling. Et par nye tenningsspoler var alt som skulle til før den gikk som en klokke. Plukket siden motoren i biter og glassblåste alt så den kunne få tilbake sin rødfarge. Byttet stempelringer og alle pakninger selvfølgelig. Legger ut noen bilder til ære for fanaholmen Altså - det er noen utfordringer her på BP. Uansett hvordan jeg nummererer bildene, så kommer det nyeste først - grr Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 13.September.2017 Del på Facebook Svart 13.September.2017 Du er flink.strøkent Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.September.2017 Del på Facebook Svart 13.September.2017 jadalber skrev for 4 timer siden: Altså - det er noen utfordringer her på BP. Uansett hvordan jeg nummererer bildene, så kommer det nyeste først - grr Om du bruker PC så plassér markøren der du vi ha det første bildet. Deretter klikker du på pluss-tegnet på vedlegget. Så klikker du på de andre vedleggene i den rekkefølge du ønsker. Ellers imponerende hva du får til. Evinrude/Johnson er i en klasse for seg selv når det gjelder veteran-motorer. Ikke mange Suzuki og Yamaha igjen fra den tiden. Sitér dette innlegget Link to post
GjeEsp Svart 14.September.2017 Del på Facebook Svart 14.September.2017 Ingar skrev for 10 timer siden: Ellers imponerende hva du får til. Evinrude/Johnson er i en klasse for seg selv når det gjelder veteran-motorer. Ikke mange Suzuki og Yamaha igjen fra den tiden. Kanskje ikke så underlig da Yamaha lanserte sin første påhenger i Japan i 1960 og Suzuki i 1965. På den tiden var vel både Evinrude og Johnson allerede nærmest veteraner i sitt segment. Sitér dette innlegget Link to post
Cpt. Stubing Svart 14.September.2017 Del på Facebook Svart 14.September.2017 Jeg er imponert! Bra jobba! Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 14.September.2017 Del på Facebook Svart 14.September.2017 Flott motor! Utrolig imponert over arbeidet du gjør! Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Ida Marie III Svart 15.September.2017 Del på Facebook Svart 15.September.2017 Fantastisk arbeid ? Hadde selv en 28 HK , 1962 mod Eivinrude i min ungdom, samt en 33 HK Eivindrude fra tidlig 70 tallet. Driftsikre gode motorer dengang, men veldig tørste.. Arcimedes var vel dengang verstingen når det kom til driftssikkerhet og kvalitet... Husker også vi hadde en 4 HK Tomos, skikkelig elendige greier.. Som sagt, nydelig restaurerings arbeid.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.