Jump to content

Vinterkonservering TAMD 61 A

TerjeFjern

Recommended Posts

Skal for første gang vinterkonservere båt med strak aksel. Princess Riviera 36 med TAMD 61A. Har tidligere bare hatt drevbåter så rutinen er ny for meg.

Min plan er når båten er på land å stenge bunnkranene til hver motor (nye i kompositt som lar seg stenge) , skru av lokket på sjøvannsfilteret og kjøre vannslange(r) inn i dette og så starte opp ene motoren . Etter en tids kjøring skal  jeg fylle på frostveske fra et større reservoar inn på samme måten mens motoren går. Gjentas på motor nr 2.

Er dette en fornuftig måte??

14 hours ago, TerjeFjern said:

Min plan er når båten er på land å stenge bunnkranene til hver motor (nye i kompositt som lar seg stenge) , skru av lokket på sjøvannsfilteret og kjøre vannslange(r) inn i dette og så starte opp ene motoren . Etter en tids kjøring skal  jeg fylle på frostveske fra et større reservoar inn på samme måten mens motoren går. Gjentas på motor nr 2.

Er dette en fornuftig måte??

Bingo! ca. 30Liter frostvæske blanding pr motor vil jeg tro er passe, kjører til det kommer frostvæske ut eksosen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...