TerjeFjern Startet 15.September.2017 Link til dette innlegget Startet 15.September.2017 Skal for første gang vinterkonservere båt med strak aksel. Princess Riviera 36 med TAMD 61A. Har tidligere bare hatt drevbåter så rutinen er ny for meg. Min plan er når båten er på land å stenge bunnkranene til hver motor (nye i kompositt som lar seg stenge) , skru av lokket på sjøvannsfilteret og kjøre vannslange(r) inn i dette og så starte opp ene motoren . Etter en tids kjøring skal jeg fylle på frostveske fra et større reservoar inn på samme måten mens motoren går. Gjentas på motor nr 2. Er dette en fornuftig måte?? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 14 hours ago, TerjeFjern said: Min plan er når båten er på land å stenge bunnkranene til hver motor (nye i kompositt som lar seg stenge) , skru av lokket på sjøvannsfilteret og kjøre vannslange(r) inn i dette og så starte opp ene motoren . Etter en tids kjøring skal jeg fylle på frostveske fra et større reservoar inn på samme måten mens motoren går. Gjentas på motor nr 2. Er dette en fornuftig måte?? Bingo! ca. 30Liter frostvæske blanding pr motor vil jeg tro er passe, kjører til det kommer frostvæske ut eksosen. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 16.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Takker Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Gjør slik jeg også. Av og til tar jeg også av slangene som går fra oljekjøler og ut i eksosbendet, på eksosbendsiden. Putter så slangen opp i sjøvannsfilteret. Kan da turne og eventuelt starte motoren uten å tømme sjøvannsiden for frostvæske. Må da bare huske på temperatur i eksosen, blir jo tørr. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.