Jump to content

Skilsø 33 arctic med aksling, erfaringer? Hvor stor motor?

Vilna

Recommended Posts

Jeg har 2006 modell med Volvo D6 310hk og aksel.

på en god dag med 2 personer ser jeg 28 knop.

veldig grei marsjfart på 3000 rpm er 20 knop eller 3200 rpm er 22 knop.  max turtall er 3600 rpm.

har en kopis med med Volvo D4 260 og aksel i samme båt.

han klarer 24 knop. på max. der er marsjfart ca 18 til 20 knop.

plusset med hans båt er at stikkkabin blir 20 cm bredere da motoren er korter i motor rommet.

men er glad jeg har stormotor fult ferie lastet med gummibåt å fulle tanker.

båten må opp i 18-19 knop for å gå "fint" 22 går den veldig lett og fint. lite hekksjø.

er et planende skrog.  forbruket er 2 liter pr nm med D6. 

Mvh Richard

Gleder meg til våren.....

• 2 uker senere...

Gratulerer med ny båt :thumbsup:

Har hatt min Skilsø i nesten 10 år nå. Jeg var ved kjøpstidspunktet veldig opptatt av toppfart og må dele med deg at for min del og for vår familie var det rett og slett  :rolleyes:  kokko. Vi valgte den typen med hems og vi oppnår 29kn enkelt og marsjer behagelig i 22kn.  Det er bare det at vi oppdaget at å spise varme rundstykker oppe mens vi rusler avgårde i 5.5kn på 1000 omdr og bortimot "lydløst" var det vi likte best.... når jeg endelig var hjemme en tur og vi kunne legge ut med båten.

Så langt unna fasit holdt jeg på å ende pga mitt eget tunnelsyn på maks hastighet, kanskje dere får den samme aha - opplevelsen  :wflag:

Uansett, så håper jeg dere får masse tid sammen til å nyte den nye båten med en meget god motor :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...