PiperBill Startet 17.September.2017 Del på Facebook Startet 17.September.2017 Nå har jeg søkt og lest gjennom alt her på forum om trimplan på Baltic uten at jeg blir noe særlig klokere av det. Jeg har en Baltic med Vetus Deutz motor. Kraftig og stillegående kjempe av en motor men som veier nesten 800kg. Men jeg har følelse av at den gjør båten litt baktung (nå skal det sies at jeg har bare hatt båten i et par uker så jeg har lite erfaring med den til nå). Da er det spørsmål om trimplan vil hjelpe til å løfte akterenden? Toppfarten er på rundt 24 knop men det er på rundt 12 – 14 knop at jeg kunne tenker at trimplan ville vært til nyte bare for å få løftet rumpa litt :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
000 Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 Heilt klart. Kjøp Bennett og så brede som det er plass til, heilt sikkert minst 24" samt 12" dype. Sitér dette innlegget Link to post
Åge Grevlingen Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 (redigert) PiperBill skrev 1 time siden: Jeg har en Vetus Deutz kjempe av en motor, som veier nesten 800kg. Jeg har følelse av at den gjør båten litt baktung. Da er det spørsmål om trimplan vil hjelpe til å løfte akterenden? Ja trimplan vil løfte akterenden. Trimplan virker på en måte som ror, men horisantalt. Men trimplan gjør ikke at båten blir lettere. Løfter du akterenden, går nesa ned. De fleste båter går rettere, og bedre i lavere fart med riktige trimplan, Redigert 17.September.2017 av Åge Grevlingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 Jag har zipwake och det gjorde susen. Jag har en tamd61 med TwinDisc bakslag så min dricka väger en hel del med :) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 17.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2017 Da blir det Bennett hydraulisk og så store som det er plass til. Verkstedet anbefalt hydrauliske over elektriske så jeg får stole på det. Båten må ha hatt trimplan før for de gamle bryterene stor igjen ved førerposisjonen. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Princess V48 Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 (redigert) Hvor er de bryterne? De du mener tipper jeg er til ankeret? Redigert 17.September.2017 av April 1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 17.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2017 April 1 skrev 26 minutter siden: Hvor er de bryterne? De du mener tipper jeg er til ankeret? Åja... Mistet brillene mine overbord i dag så jeg så ikke så mye.... Dårlig ide å prøve å trimme ved å slippe ut anker da lol :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Princess V48 Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 (redigert) Hehe! Det blir feil ja? Den ene er av/på. Må holde inne på mens du kjører ut eller opp. Redigert 17.September.2017 av April 1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 (redigert) På halvplanere jeg har erfaring med, ble trimplan bare brukt for å rette opp båt hvis den lå litt skjevt i vannet. Kan presse ned baugen litt også, men alltid tap av fart ved bruk. 12-14knop er vel ikke noen gunstig hastighet å ligge med en Baltic? Så vidt jeg husker slipper den skikkelig ved 17-18knop? Redigert 17.September.2017 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.