HondaBF10 Startet 17.September.2017 Link til dette innlegget Startet 17.September.2017 Har en Honda BF10 påhengsmotor som jeg synes er litt treg - trekker ikke båten helt opp i plan. Mellom forgasser og innsug sitter en bakelitt/plastikk isolator som har stor innsnevring ift. diameter på forgasser og innsug. Prøvde å bytte denne ut med en midlertidig korkpakning for å se om det ble bedre og motoren gir bedre ytelse uten innsnevringen. Slik jeg forstår det er isolatoren for å hindre varmeoverføring fra motor til forgasser? Er det nødvendig å ha isolatoren installert? Kan jeg evt. frese/file ut hullet i isolatoren slik at det blir like stort som innsuget? Eller kan jeg bare erstatte den med den korkpakningen som jeg testet med? Noen som har erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 17.September.2017 Link til dette innlegget Svart 17.September.2017 Mange motorer går uten slik "isolator" tviler på det vil bli et problem. Kjør uten og prøv. Kanskje du kan sette i større dyse og nå, og få mer effekt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.