Simen Moe Startet 17.September.2017 Del på Facebook Startet 17.September.2017 Hei! Jeg har i en tid hatt problemer med varmtvannsberederen som sitter i min Bavaria 30 cruiser fra 2006. Problemet er at den lekker i gjengepartiet der varmeelementet er skrudd inn i selve tanken. Opprinnelig er overgangen tettet med en pakning, men denne har med tiden blitt morken og holder ikke tett. Jeg har forsøkt å reparere et par ganger ved bruk av hamp og gjengepasta men dette holder bare midlertidig, sannsynligvis på grunn av kort gjengeparti og grove gjenger. Jeg har ikke hatt noe hell i søken etter ny pakning og vil nødig kjøpe helt nytt varmeelement når bare pakningen er gåen. Er det noen som har gode forslag på hvor jeg kan få tak i pakning eller hvordan jeg kan få tettet utysket på annet vis ? Alle tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 Går det ann å bruke en O-ring, som passer i sporet på tanken og rundt varmeelementet ? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Dinamo Svart 17.September.2017 Del på Facebook Svart 17.September.2017 eg vil tru at ein o-ring av høvelig størrelse og eit materiale som tåler temperaturen kan gjera jobben. Men ta no ogso med god reingjering av tetteflatene, både tanken og elementet, so der ikkje er noko imellom som skaper lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Simen Moe Svart 20.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2017 Endte opp med å bruke en o-ring som nevnt ovenfor. Etter et par forsøk fant jeg en som holdt tett! :) Sitér dette innlegget Link to post
Simen Moe Svart 26.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2017 (redigert) Simen Moe skrev Just now: Endte opp med å bruke en o-ring som nevnt ovenfor. Etter et par forsøk fant jeg en som holdt tett! :) ....I nøyaktig 4 dager, nå lekker det som bare det igjen. Hvis noen har andre tips taes det i mot med åpne armer. Redigert 26.September.2017 av Simen Moe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.September.2017 Del på Facebook Svart 26.September.2017 Det er vel for at o-ringen ikke tåler temperaturen og/eller termisk bevegelse. Altså feil materiale. Prøv 'high temp silicone'. Smør rikelig på gjengepartiet og skru til, ikke for hardt. La det tyte og ikke fjern overskuddet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.