Jump to content

20x15 propell for aksling, tips til hvor jeg kan kjøpe?

index

Recommended Posts

Propellen min har løsnet, og ved nærmere ettersyn viser det seg at den har sprekker langs kilesporet på begge sider av den ene vingen. Så da bør den nok byttes. Men hvor får jeg tak i noe slikt kjapt og til en grei pris? Det er en trebladers venstregående 20x15 med 40 mm aksling og 8mm kile.

Kommentar fra moderator:Tittel er redigert, var "Trenger ny propell. Har noen tips til hvor jeg kan kjøpe?"
Propelltype er av  betydning, utenbords, duporop, aksling et..
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

F.eks. Maritim er vel forhandlere av Sleipners propeller. Har du en Maritim forretning i nærheten? Hvis ikke er vel Progress Ing. firma en bedrift som averterer med salg av propeller. 

Her i Fredrikstad har jeg i hvert fall inntrykk av at man nærmest får bestilt en slik på nærmeste gatehjørne:

• Stokken Båt og motor (nærmest for meg)
  • Båtbua (Fredrikstad sentrum)
  • Maritim (Råbekken, mellom Fredrikstad og sarpsborg)
  • SeaSea (Gamle Seaking v. Rangnar Ringstad)

osv.

Redigert av Komodo (see edit history)

Det spurte propellmannen også om. Jeg vet ikke, det er et gammelt PRM gear og jeg aner ikke om disse er bygget for å kunne endre dreieretning. Mye mulig, men jeg tenker at gamle ting godt kan få fortsette å gå på samme måte som før. Sikkert mindre fare for problemer da....

I tillegg ser båten ut til å ha blitt smittet av meslinger etter over fem år på sjøen siden sist den var oppe. Men det får vi se på en annen gang, nå må jeg bare få den i drift igjen før høststormene setter inn. 14 foteren blir litt i minste laget når havet brisker seg litt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...