index Startet 18.September.2017 Link til dette innlegget Startet 18.September.2017 Propellen min har løsnet, og ved nærmere ettersyn viser det seg at den har sprekker langs kilesporet på begge sider av den ene vingen. Så da bør den nok byttes. Men hvor får jeg tak i noe slikt kjapt og til en grei pris? Det er en trebladers venstregående 20x15 med 40 mm aksling og 8mm kile. Kommentar fra moderator:Tittel er redigert, var "Trenger ny propell. Har noen tips til hvor jeg kan kjøpe?" Propelltype er av betydning, utenbords, duporop, aksling et.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dieselfan Svart 18.September.2017 Link til dette innlegget Svart 18.September.2017 (redigert) Ville prøvd: Viksund 27 Colombi m 40mm aksel - hvor kjøpe propell V3B 20x15 kjapt og rimelig i Rogaland ? Redigert 18.September.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2017 (redigert) Såpass! Men takk for hjelpen da. Hadde satt pris på noen gode tips om hvor jeg kan få tak i ny propell. Jeg er rimelig avhengig av båten, så den kan ikke stå lenge på land. Redigert 18.September.2017 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ingar Svart 18.September.2017 Link til dette innlegget Svart 18.September.2017 Sleipner er størst i Norge. https://sleipner.no/kategori/1776/radice-propellere/ Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.September.2017 Link til dette innlegget Svart 18.September.2017 Finner ingen på norske annonsetorg som passer Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2017 Nei, jeg fant heller ikke noe. I alle fall ikke på finn.no. Burde vel være en relativt kurant dimensjon, men det virker som det er flere høyregående enn venstregående? Kan det stemme? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 18.September.2017 Link til dette innlegget Svart 18.September.2017 (redigert) F.eks. Maritim er vel forhandlere av Sleipners propeller. Har du en Maritim forretning i nærheten? Hvis ikke er vel Progress Ing. firma en bedrift som averterer med salg av propeller. Her i Fredrikstad har jeg i hvert fall inntrykk av at man nærmest får bestilt en slik på nærmeste gatehjørne: Stokken Båt og motor (nærmest for meg) Båtbua (Fredrikstad sentrum) Maritim (Råbekken, mellom Fredrikstad og sarpsborg) SeaSea (Gamle Seaking v. Rangnar Ringstad) osv. Redigert 18.September.2017 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 19.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2017 Har vært i kontakt med en lokal aktør nå som driver med både nytt og brukt. Så da får vi se hva han kan få til. Han var litt skeptisk da, 20" i venstregående var noe uvanlig... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Brigg Svart 19.September.2017 Link til dette innlegget Svart 19.September.2017 Om propelldimensjonen er lettere å skaffe i høyregående: Tåler giret å gå med motsatt rotasjonsretning? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
index Svart 19.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2017 Det spurte propellmannen også om. Jeg vet ikke, det er et gammelt PRM gear og jeg aner ikke om disse er bygget for å kunne endre dreieretning. Mye mulig, men jeg tenker at gamle ting godt kan få fortsette å gå på samme måte som før. Sikkert mindre fare for problemer da.... I tillegg ser båten ut til å ha blitt smittet av meslinger etter over fem år på sjøen siden sist den var oppe. Men det får vi se på en annen gang, nå må jeg bare få den i drift igjen før høststormene setter inn. 14 foteren blir litt i minste laget når havet brisker seg litt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
krone Svart 19.September.2017 Link til dette innlegget Svart 19.September.2017 Hva slags prm gir har du? Er det hydraulisk kan du mest sannsynlig snu dreieretningen. Vil tro Sleipner har dimensjon i høyre propell. Ikke sikkert de har venstre inne. Kan være leveringstid. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 20.September.2017 Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 Winrace propellers. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
index Svart 20.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 Tror det er et PRM 140 gir. Hydraulisk ja. Kan det vendes? Om så, hvordan gjør man det? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nemo Svart 20.September.2017 Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 Hei. Legger ved en link til PRM sin hjemmside som viser gear som er utgått. Du finner 140 i kolonne til venstre og nytt nr for samme type gear. PRM gear Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2017 Takker. Nå har jeg fått bestilt propell, det ble dyrt så det holder men da beholder jeg rotasjonretning og alt slik det er så da håper jeg alt vil fungere som det skal etterpå. Ble Sleipner propel, de eneste som kunne skaffe rett type. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.