Jump to content

Mercury verado 6 syl. Trenger eg pumpe på bensinslangen?

Joltus

Recommended Posts

Hvis eg kjører bensintom, får eg start på motoren uten flere hjelpemidler? Har hørt om motorer som trenger hjelp for å få bensinen til motoren ved tom tank. 

Vet yamaha f150 klarer seg en askeladden.... 

Det er jo et lite stykke på min uttern, i tillegg har eg montert inn filter på veien. 

Tenkte på om eg burde hatt en sånn blærepumpe eller noe? Har aldri kjørt tom, og håpte å slippe det, men har en 10 liters kanne med og ønsker ikke fylle på denne før det er tomt, for deretter å ha kontroll på rekkevidden.... 

Hei, har en 6 syl verado 200 hk. Har aldri gått tom for bens, men har skiftet forfilter og andre filtre. Bensinpumpen pumper bensin gjennom systemet. Skulle du gå tom (noe du selvsagt planlegger for ikke å gjøre), er det bare å fylle på bens og la pumpen pumpe bens i systemet før du vrir til tenning. Selv pleier jeg alltid å vente til all sjekk er utført og displayet viser OK. 

Hei og Takk for sist Joltus?

Mener eg leste i monteringsinstruksen på Veradoen at den IKKE skulle ha blære på slangen.

Nå monterte jo eg min nylig og gjorde som Geir skriver, slo på tenningen og ventet til den fylte seg selv med bensin?

Eg har også eget bensinfilter i båten.

Hilsen Jan Martin

Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…)

Nå:  92- Nor-Dan 6100  Mercury Verado 200 (2016-...)

Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90         (2008-2016)

Før: 80- GH10               Evinrude 8             (Midt på 90-tallet)

Måtte du kinne mye? 

Hvis det er skåltomt i slangen eg tenker på. Ønsker ikke å fylle fra den ti literen før det er tomt. På den måten vet eg nøyaktig rekkevidden hvis eg skulle gå tom. 

Når det gjelder forfilter så vil jo mercury av en eller annen grunn helst ikke ha forfilter.... Men eg vil! 

Redigert av Joltus (see edit history)

Har som sagt et forfilter eg og, enig med deg i at det føles tryggest?

Eg skrudde på tenningen og venta litt så bensinpumpen fikk gjøre jobben før eg "kinnet"

Disse "kinner" jo selv, og min starta rimelig momentant og på første "touch" på start.

(Den prøver å starte i et gitt antall sekund etter vridd til start. Har hjernen ikke registrert alle sensorer og motor startet til da, slutter "kinningen" selv.

Sjekket dette når eg hadde plugger ute og coiler av før oppstart, liker å blåse reine sylindrene før eg monterer plugger igjen.)

Nå skal det igjen nevnes at min ikke var startet på nærmere 1 år, når eg vridde på nøkkelen.

Eg måtte bytte måler i tanken og når eg monterte Veradoen.

Den gamle måleren viste godt 1/4 tank, når tanken var tom. Så eg har hatt griseflaks at eg ikke har gått tom på sjøen.

Valgte å sette i ein måler som er 5 cm, kortere en dybden på tanken,

siden tanken og skrår nedover likt skroget i bunn.

På den måten er der vertfall bensin i tanken selv om måleren sier at det er tomt?

Måtte sjekke deletegninger nå, før eg uttalte meg. 

Veradoen har 2 bensinpumper, ei løft/supplypumpe og ei høytrykkspumpe.

Begge elektriske og lokalisert i Fuel supply Modulen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...