jacob123 Startet 19.September.2017 Del på Facebook Startet 19.September.2017 Jeg har fått et problem med min powertrim. Innimellom setter den igang med up-tilt uten at jeg gjør noe som helst. Av og til stopper den når jeg trykker på ned-tilt og lar seg tilte ned uten å gå opp igjen. Men den har også en gang fortsatt med up-tilt slik at jeg måtte koble ut hovedstrøm-bryter for å stoppe tiltmotoren. Har lest meg frem til at dette kan skyldes tilt-switchene(jeg har 3 stykker) eller tilt-rele. Men mitt spørsmål er om jeg evt bare kan koble fra kabelen(e) på up-rele for å forhindre at den tilter opp? Evt hvilken kabel børe jeg ta, den som går mot tilt-motor? Jeg har ikke behov for up-tilten(men skal bruke båten en del) inntil jeg skal ta opp igjen båten senere i høst og da fortsette feilsøking på land. Motoren er en Yamaha F100. Sitér dette innlegget Link to post
psmund Svart 18.Mai.2019 Del på Facebook Svart 18.Mai.2019 Hei Jacob, Fant du noen gang ut av dette problemet? Har fått samme problem på min F100. Sitér dette innlegget Link to post
psmund Svart 2.Juni.2019 Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 For framtidig referanse: hos meg var dette slark i tilt-bryteren som står på motoren, så den kunne slå inn pga vibrasjoner på lav fart. Koble fra bryteren var fort gjort uten noe verktøy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.