kristian Startet 13.Juli.2005 Del på Facebook Startet 13.Juli.2005 Har fått mange sorte gummistiper på fenderlisten, som er lys grå. Hvordan fjerne disse lettest uten å missfarge fenderlisten (som også består av et plastprodukt)? Noen som har gode råd, så mottas de med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 13.Juli.2005 Del på Facebook Svart 13.Juli.2005 Bremsevæske. Den blir bedre enn ny. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2005 Del på Facebook Svart 13.Juli.2005 Bremsevæske. Den blir bedre enn ny. <{POST_SNAPBACK}> Det har jeg også sett i praksis - men husk å skyll av raskt med vann. Jeg så en brukt 690 bli klargjort for salg slik. Bremsevæske på fille i venstre hånd - vannslange i høyre hånd Denne skurekremen ("sandpapirkrem") fra ...... som jeg ikke husker i farten - fungerer også bra (hvit, rund boks - blå skrift på lokket - har den i båten - brukte den i går - men teflonhjerne ) Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 13.Juli.2005 Del på Facebook Svart 13.Juli.2005 Denne skurekremen ("sandpapirkrem") fra ...... som jeg ikke husker i farten - fungerer også bra (hvit, rund boks - blå skrift på lokket - har den i båten - brukte den i går - men teflonhjerne ) <{POST_SNAPBACK}> Hugos? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2005 Del på Facebook Svart 13.Juli.2005 (redigert) Denne skurekremen ("sandpapirkrem") fra ...... som jeg ikke husker i farten - fungerer også bra (hvit, rund boks - blå skrift på lokket - har den i båten - brukte den i går - men teflonhjerne ) <{POST_SNAPBACK}> Der slapp det gitt. Hugos heter kremen. er omtrent som våtsplipepapir i kremform - også er det voks i den også. Fungerer veldig bra - med forsiktighet Redigert 13.Juli.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Juli.2005 Del på Facebook Svart 13.Juli.2005 Bremsevæske. Den blir bedre enn ny. <{POST_SNAPBACK}> Tiltredes! Perfekt også på møkkete fendere. Men husk hansker, og skyll bort så snart du har fått løst opp dritten. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nibba Svart 13.Juli.2005 Del på Facebook Svart 13.Juli.2005 Jeg har hvit fenderlist , bruker hugo og skuresvamp , 10 i en pakke da blir den som ny Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 14.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Takker for gode råd, har en eldre kanne bremseveske som kan brukes. Og Hugos også. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Har brukt rødsprit til rensing av min grå list, og med godt hell. Satte lista inn med "fendershine" etterpå. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
atletico1 Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 brukte aceton på min lys grå fenderlist-ble som ny + veldig lett arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Escada Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 brukte aceton på min lys grå fenderlist-ble som ny + veldig lett arbeid. <{POST_SNAPBACK}> Yes, acetone et tingen pluss mye rene filler. Sitér dette innlegget Link to post
sirius Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Har brukt både methylene og aceton med godt resultat, bremsevæske har jeg prøvd på både fendere og gummibåt uten at det imponerte meg. Men jeg prøvde bare med en skvet på en fille, ikke " vått " Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
index Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 Har brukt både methylene og aceton med godt resultat, bremsevæske har jeg prøvd på både fendere og gummibåt uten at det imponerte meg. Men jeg prøvde bare med en skvet på en fille, ikke " vått " Sirius <{POST_SNAPBACK}> Fukte det godt, og bearbeide med fille. Skitten løser seg opp relativt fort, og bør tørkes vekk etter hvert med en ren fille for å ikke feste seg igjen. Men noe bearbeiding kreves ja. Når jeg er helt ferdig pleier jeg å gni fenderen inn med litt Zalo og skylle den ren med rent vann. Det blir i alle fall mye renere enn med alle andre ting jeg har prøvd. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Havbris Svart 14.Juli.2005 Del på Facebook Svart 14.Juli.2005 (redigert) Jeg har lys grå fenderlist som er "hes" i finishen, og testet i kveld : JIF på skuresvamp, Statoil bremsevæske på fille, aceton på fille. Det beste var Jif på skuresvamp hos meg! Vil presisere at fenderlisten min allerede var matt på forhånd. Hadde den hatt en glatt finish i utgangspunktet, hadde sikkert denne blitt matt etter skuresvampen. Jeg bør nok vokse fenderlisten min etter behandlingen, så den blir mer motstandsdyktig mot ny skitt. Bremsevæske på tørr fenderlist hadde liten virkning. Aceton hadde også liten virkning, sikkert fordi fenderlisten var våt når jeg testet, og acetonen fordampet fort. Ser flere anbefaler bremsevæske; Er bremsevæske uansett merke like god? Redigert 14.Juli.2005 av Havbris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Jeg brukte Biltemas renseveske for fendere i kveld og det fungerte helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 (redigert) Greit nok at JIf fungerer bra, men siden det er et slipemiddel bør det brukes med forsiktighet på overflater som kan bli ripete. Dette også hvis man bruker det på lakkerte flater. Det fungerer omtrent som en lett rubbing.. Bremsevæske er uegnet til slikt, kan reagere med enkelte typer gummi, dessuten skadelig for huden. JOH Redigert 15.Juli.2005 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Wurth sin akrylrens er heller ikke å forakte Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.