Tom Rør Startet 21.September.2017 Del på Facebook Startet 21.September.2017 (redigert) Jeg vurderer å legge sjarken litt lenger ute i fjorden til sommeren, og lurer på om det er noen steder som tilbyr plass for bare en sommersesong? Sjekket med Skjæløy, men de hadde ikke det tilbudet. Man kunne betale ukespris, men det ble for friskt med tanke på pris.Alle tips tas i mot med største glede :-) Redigert 21.September.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 21.September.2017 Del på Facebook Svart 21.September.2017 Her er to alternativer. Midt i indrefileten av skjærgård: http://www.dalskilenbrygge.no/mobile/ https://www.mageromarina.no/ I dalskilen brygge er det først og fremst plasser til salgs. Men det er mye ledig så de leier ut plasser også. Sitér dette innlegget Link to post
Sjø1 Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 http://www.marnet.no/ Her ligger jeg , de driver å bygger opp helt nytt anlegg. Blir meget bra, tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 Sjekk med Sand Marina ved Kenneth, de leier ut 69 39 76 52 Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 Blir ledig plass på Borgen neste år da @Tom Rør Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 Hei Vi har ligget på Hvaler siden 2006. Og det er meget bra utgangspunkt. Sand Marina som er nevnt her er et alternativ. Vi ligger i en liten privat havn. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Tom Rør Svart 22.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2017 TICORA skrev 15 minutter siden: Blir ledig plass på Borgen neste år da @Tom Rør Det er nok ikke vi som har tatt opp mest plass på Borgen i år? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2017 Sjekker ut tipsene folkens? Takker Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 Kommer med ett til: Scandic Havna Hotel på Tjøme har det vært ledig plass i sommer i hvert fall. Et stykke å kjøre fra Oslo selvfølgelig, men det er en lun og fin havn med utmerkede fasiliteter. Fin sandstrand som nærmeste nabo, utmerkede tur- og fiskemuligheter, god pils på brygga og ikke minst nærhet til de flotteste uthavnene på Østlandet. Eks. 1/2-3/4 t til Stauper, Sandøya, Bustein, Bolærne - en times tid til Hvaler, Koster, Svenner, Stavern osv. Prismessig likt med andre havner i Vestfold nevnt her. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 Marida nevner Sand Marina, det er en god havn med bra fasiliteter på land. Beliggenheten er midt i Hvaler skjærgården, og veien til Koster og Bohuslen er jo kort. Buch nevner Marnet Marina, og det er samme eiere som står bak det anlegget. Om du googler vil du finne mye grums fra den tiden den sinnsyke mannen Thue drev anlegget, men den tiden er nå forbi. Kenneth og Fredrik som driver Sand Marina er meget seriøse og ryddige, så jeg har stor tro på at Marnet også blir utviktlet til et bra sted. Beliggenhetsmessig er de plassert i utløpet av "Vesterelva", altså det vestre utløpet av Glomma rett før Strømtangen. For dere som har stor bobåt vil jeg si at Onsøylandet har lite å by på av muligheter. I tillegg til Hankøsundet er det kun et fåtall av holmer der man ligger trygt for natten med stor båt. Det mest naturlige er da å sette kursen sørover mot Hvaler, noe som tilsier at en plass på Hvaler er enda mer sentralt. Så vidt jeg har forstått (uten å være sikker) er det samme eiere som også står bak Hvaler Marinesenter http://www.hvalermarinesenter.no/ Det ligger idyllisk plassert på Spjærøysiden av Skjelsbusundet. Ligger du der vil jeg tro du neppe føler behov for å kaste loss når du kommer i båten Nå skal jeg slutte med Hvalerreklamen, men jeg vil anbefale at dere tar en bil- eller båttur til disse stedene og ser med egne øyne. Lykke til Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tore B Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 Vil tro det er ledig på Gressvik Marina. Det har ikke ligget noen i båsen ved siden av meg på tre år. Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 Hankø er innafor om du vil ferdes uttafor ? Lars O Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 Skjebergkilen da @Tom Rør ? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 22.September.2017 Del på Facebook Svart 22.September.2017 Ikke lenger Øst enn Hankø. Møkkete vann fra Glomma ødelegger. Snakk med Havna Hotell på Tjøme eller aktørene i Kebalviken i Strømstad. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2017 Det så fint ut i Dypedal. Det må være et supergunstig utgangspunkt for besøk av nye havner for oss "storbybåtfolk"?? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.September.2017 Del på Facebook Svart 24.September.2017 Ja, Dypedal ligger fint til. Har dere vært og tittet? En annen fordel er at om du plutselig føler deg litt gammel kan du bare rusle opp bakken til Dybedalsåsen aldershjem Ps: Tittet bort sist jeg kjørte over den brua, og det jeg ikke har lagt merke til før nå er at de har smelt opp et enormt lagerbygg der ute! Lurer litt på hvordan i all verden de har fått lov til å sette opp den bygningen helt nede ved vannet i det (fram til nå) idylliske sundet Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tom Rør Svart 25.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2017 Vi har ikke vært det, men jeg så det på nettet. Stor opplagshall der nå ja, så man får se en annen vei mår man evt. er ombord? Sender forespørsler rundtom? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.