Jump to content

Tråden med alt om Vetus Deutz

PiperBill

Recommended Posts

Tipper det ikke blir så veldig mye aktivitet på traden men hadde vært kjekt å kunne dele erfaringer, "tips and tricks", osv. med andre som har denne motormerke. Har selv en DT67 fra 98. Nydelig, rolig, svær klosse  «Gentle Giant» har jeg døpt den.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Ja jeg vet den er basert på en  Deutz. Husker ikke betegnelsen men jeg har notert det et eller annet sted. Virker som om reservedeler til mariniserings-side (Vetus) er lite tilgjengelig og ganske dyre. 2 båtlapper for en luft filter for eksempel. Men internett er jo stor og det finnes det meste der ute et sted  J.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Noen som har erfaring med Univa.no? (Vetus forhandler). Sendte 2 epost. En med spørsmål om den beste olje til motoren (mineral vs syntetisk) og en epost med spørsmål om å bestille slange til sjøvann in til pumpehus. Hadde del nummer og alt. På olje spørsmål så fikk jeg svar «se i brukerhåndbok» og de har ikke besvart den andre eposten.

Kontaktet VetusOnline.com og fikk god forklaring om oljetype og et bra tilbud på vannslange.

Har egentlig bare hørt bra omtaler om Univa.

• 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...