PiperBill Startet 23.September.2017 Link til dette innlegget Startet 23.September.2017 Tipper det ikke blir så veldig mye aktivitet på traden men hadde vært kjekt å kunne dele erfaringer, "tips and tricks", osv. med andre som har denne motormerke. Har selv en DT67 fra 98. Nydelig, rolig, svær klosse «Gentle Giant» har jeg døpt den. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
PiperBill Svart 26.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2017 Jaja.. kan jo prate med meg selv da. :-) Ingen andre som har Vetus? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Bruflaat Svart 26.September.2017 Link til dette innlegget Svart 26.September.2017 Har Vetus M3.10 selv! Fra 80-tallet engang og har litt over 4000t på baken. Riktignok renovert etter en tur under sjøen! Skulle det være noen andre som har Vetus og man skal finne litt billigere deler enn orginal Vetus kan man kjøpe mitsubishi traktor og gravemaskin deler. Mange av delene er de samme og koster langt mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 26.September.2017 Link til dette innlegget Svart 26.September.2017 Det er ein Deutz du har. Kjempemotor for proffen og usliteleg for oss amatørar. Vurderte den sjølv, men den vart i tyngste laget. Og so var eg for gamal til å slite den ut. (Vetus har berre marinisert den.) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 27.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 Ja jeg vet den er basert på en Deutz. Husker ikke betegnelsen men jeg har notert det et eller annet sted. Virker som om reservedeler til mariniserings-side (Vetus) er lite tilgjengelig og ganske dyre. 2 båtlapper for en luft filter for eksempel. Men internett er jo stor og det finnes det meste der ute et sted J. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Gudrun Svart 27.September.2017 Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 Siden Deutz så vidt er nevnt her, dog uten Vetus... Her er en noe tidligere utgave som oss taubåtidioter bare må stoppe opp og lytte til... Ok, kanskje litt på siden, men du ønsket litt respons om motoren, så hvorfor ikke noe for oss som innimellom skrudde på slike? https://www.youtube.com/watch?v=OHUI4HOOXLI Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 27.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 Hefty. Er motoren fra 1913? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Gudrun Svart 27.September.2017 Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 Dagens motor satt in i 1959. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.September.2017 Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 .. men de kunne spart seg den musikken på videoen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Dinamo Svart 27.September.2017 Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 ivar skrev 50 minutter siden: .. men de kunne spart seg den musikken på videoen eg er so hjertens enig Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 27.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 Noen som har erfaring med Univa.no? (Vetus forhandler). Sendte 2 epost. En med spørsmål om den beste olje til motoren (mineral vs syntetisk) og en epost med spørsmål om å bestille slange til sjøvann in til pumpehus. Hadde del nummer og alt. På olje spørsmål så fikk jeg svar «se i brukerhåndbok» og de har ikke besvart den andre eposten. Kontaktet VetusOnline.com og fikk god forklaring om oljetype og et bra tilbud på vannslange. Har egentlig bare hørt bra omtaler om Univa. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
ivar Svart 27.September.2017 Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 .. ville prøvd å ringt de Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
PiperBill Svart 27.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 (redigert) Min jobbsituasjon gjør at det er mye styr å bruke tlf. mellom 0700 og 1530-1600. Derfor lettere å bruke epost på kvelden men jeg skal prøver og ringer J Redigert 27.September.2017 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
bryggesnok Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Si ifra hvis du kommer over billigere luftfilter til DT 67. Litt i drøyeste laget med mer en 2 båtlapper. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 30.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 bryggesnok skrev 35 minutter siden: Si ifra hvis du kommer over billigere luftfilter til DT 67. Litt i drøyeste laget med mer en 2 båtlapper. Here you go :-) https://www.alexisfilters.co.uk/b100094.html Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.