Jump to content

Kalesjefarge, anbefalinger?

nomane

Recommended Posts

Hadde blå kalesje og brukte blå acapella. Kalesjen er vel over 15år gammel og ble freshere i fargen. ? men som impregnering kanskje ikke den beste. Så impregnerte på ny i sommer med impregnering fra gjøco og da ble den helt tett igjen. Inneholdte silikon i gjøco sin men det brydde meg ikke siden kalesjen er gammel. Men det luktet såpass at det ikke var værende i båt på ett døgn?

• 6 måneder senere...

Jeg forsøker å løfte denne tråden igjen fremfor å lage en ny...

Min kalesje (Rinker 312) er sort, og er den originale. Altså 14 år gammel. Den er helt i orden bortsett fra at en glidelås byttes nå.

Men..."taket" er relativt grått, mens sidegardinene er helt sorte. Også taket er helt sort på innsiden.

Jeg skal nå impregnere med "Hyfotex" som jeg har blitt anbefalt av mange. Er det mulig å blande sort fargestoff i impregneringen, eller er det mulig å "freshe" opp med noe i forkant?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...