nomane Startet 23.September.2017 Del på Facebook Startet 23.September.2017 Noen som kjenner til noe produkter for å farge kalesjen? Ønsker å få en grønn kalesje farget til blå. Kalesjen er egentlig i såpass fin tilstand at det er for dumt å kjøpe ny, men blå kler jo båten MYE bedre. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 24.September.2017 Del på Facebook Svart 24.September.2017 Maritim har en serie som heter Acapella. https://www.maritim.no/search?action=search&q=acapella# Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.September.2017 Del på Facebook Svart 24.September.2017 Men jeg har vanskelig med å se at det vil bli vellykket. Lys farge til mørk - ja, men ikke grønn til blå. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.September.2017 Del på Facebook Svart 24.September.2017 Acapella er vel ment som en fargefornyer på den samme fargen?har brukt den selv. Så vil nok ikkje kunne farge grønn til blå. Sitér dette innlegget Link to post
Combat Svart 24.September.2017 Del på Facebook Svart 24.September.2017 Kalesjestoff er spinndysefarget og består av enten polyester eller acryl, fargen er tilsatt i smeltet tilstand og så spunnet. Går desverre ikke an å farge en kalesje Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 24.September.2017 Del på Facebook Svart 24.September.2017 boble65 skrev for 8 timer siden: Acapella er vel ment som en fargefornyer på den samme fargen?har brukt den selv. Så vil nok ikkje kunne farge grønn til blå. Hvordan var du fornøyd med dette stoffet? hvilken farge brukte du Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.September.2017 Del på Facebook Svart 24.September.2017 Hadde blå kalesje og brukte blå acapella. Kalesjen er vel over 15år gammel og ble freshere i fargen. ? men som impregnering kanskje ikke den beste. Så impregnerte på ny i sommer med impregnering fra gjøco og da ble den helt tett igjen. Inneholdte silikon i gjøco sin men det brydde meg ikke siden kalesjen er gammel. Men det luktet såpass at det ikke var værende i båt på ett døgn? Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 31.Mars.2018 Del på Facebook Svart 31.Mars.2018 Jeg forsøker å løfte denne tråden igjen fremfor å lage en ny... Min kalesje (Rinker 312) er sort, og er den originale. Altså 14 år gammel. Den er helt i orden bortsett fra at en glidelås byttes nå. Men..."taket" er relativt grått, mens sidegardinene er helt sorte. Også taket er helt sort på innsiden. Jeg skal nå impregnere med "Hyfotex" som jeg har blitt anbefalt av mange. Er det mulig å blande sort fargestoff i impregneringen, eller er det mulig å "freshe" opp med noe i forkant? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 31.Mars.2018 Del på Facebook Svart 31.Mars.2018 Acapella Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.