Seacross Startet 26.September.2017 Link til dette innlegget Startet 26.September.2017 Har ett bravo 3x aggregat med singel propell, Noen som vet om under huset på et bravo 3x duopropp passer på et bravo 3x overtid med singelpropell?? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 26.September.2017 Link til dette innlegget Svart 26.September.2017 (redigert) Bravo 3 har duoprop, har du singel, har du Bravo 1 eller 2 Overdelen skal være lik, så ombygging bør være mulig. Men trodde det var Bravo 3 som kom med X (og XR) drev? Redigert 26.September.2017 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 27.September.2017 Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 Bravo 2 kom også med X drev. Hadde et slikt på min forrige båt. Har aldri sett bravo 3 med singel prop. Står det bravo 3 på drevet ditt og det har en prop. er det bygget om til bravo 2 (mest sannsynlig) Holder en knapp på at det er bravo 2 du har. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Trophy Svart 27.September.2017 Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 Hadde Bravo 2x og skiftet ut underdelen til 3x for noen år siden. Gikk fint det. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Seacross Svart 28.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2017 Takker kjempegod respons. blir nok å undersøke til ett bravo 3 underdel. Noen som vet om det er over eller undersøkende utvekslingsstudent sitter i på bravo agregata. Og kor stor forskjell man merker mellom enkel og dobbelpropell? Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 28.September.2017 Link til dette innlegget Svart 28.September.2017 Seacross skrev for 4 timer siden: Noen som vet om det er over eller undersøkende utvekslingsstudent sitter i på bravo agregata. Autocorrect er noe dritt.... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 28.September.2017 Link til dette innlegget Svart 28.September.2017 Utvekslingen på alle Bravo drev sitter i det øvre huset. Alle nedre hus fra Bravo passer om hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 28.September.2017 Link til dette innlegget Svart 28.September.2017 Seacross skrev for 9 timer siden: ...underdel. Noen som vet om det er over eller undersøkende utvekslingsstudent sitter i på bravo agregata... Underdelen til utvekslingsstudentene bør undersøkes! Helt klart! Gjerne både i alpha og bravo! Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Trophy Svart 29.September.2017 Link til dette innlegget Svart 29.September.2017 Seacross skrev for 15 timer siden: Og kor stor forskjell man merker mellom enkel og dobbelpropell? Båten min ble mye bedre å styre ved bakking. Hva slags båt har du ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Seacross Svart 29.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2017 Har en bayliner 2655 1994mod med mercruiser 2.8es 2004mod motor, Kjennes ut som motoren er akkurat kraftig nok til båten, men hadde kanskje hjulpet på å gått ned ei stigning på propellen, men tenkte kanskje at en duopropell system hadde hjulpet på å dra mere utnyttelse utav motoren, Har ikke prøvd duopropell, så derfor litt nysgjerrig om nåkken har erfaring med om det kan hjelpe på? Sitér dette innlegget Link to post
cmb Svart 29.September.2017 Link til dette innlegget Svart 29.September.2017 Adeno. Det er også forskjellige utvekslinger i nedre understellet. Kombinerer de så ender man på total samvær. Uansett så må tungen holdes rett i munnen for total eller endelig gear rato. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 29.September.2017 Link til dette innlegget Svart 29.September.2017 Seacross skrev for 12 timer siden: Har en bayliner 2655 1994mod med mercruiser 2.8es 2004mod motor, Kjennes ut som motoren er akkurat kraftig nok til båten, men hadde kanskje hjulpet på å gått ned ei stigning på propellen, men tenkte kanskje at en duopropell system hadde hjulpet på å dra mere utnyttelse utav motoren, Har ikke prøvd duopropell, så derfor litt nysgjerrig om nåkken har erfaring med om det kan hjelpe på? Vanskelig å si, men mercruiser sier at bravo 3 skal brukes på båter som går over 30 kn. Min gjorde 34 kn og skifte til B3 ga liten fartsøkning, men bedre marsjfart. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
adeneo Svart 30.September.2017 Link til dette innlegget Svart 30.September.2017 cmb skrev for 11 timer siden: Adeno. Det er også forskjellige utvekslinger i nedre understellet. Kombinerer de så ender man på total samvær. Uansett så må tungen holdes rett i munnen for total eller endelig gear rato. Det er riktig, det er 3-4 alternativ for gearsettene i det nedre huset, slik at man må ta høyde for at man får riktig utveksling der også. Sitér dette innlegget Link to post
Pjot Svart 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 Det er forskjellig utveksling i både øvre og nedre hus. Nedre hus gir mest uttelling på den totale utvekslingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.