Guest WES Startet 27.September.2017 Del på Facebook Startet 27.September.2017 Jeg har en eldre plastbåt, Nidelv 18. Den begynner å bli stygg, Kunne tenke meg å gjøre noe med den utvendig. Hva anbefales. kan jeg ev. male den selv? I såfall med hva? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 27.September.2017 Del på Facebook Svart 27.September.2017 Hvor fint resultat skal du ha? Man kan Plasti dip'e den, male med bengalakk, bruke plastmaling, bruke topcoat eller lakk. Sikkert flere alternativer også. Plasti Dip og Bengalakk kan ikke pusses fint etterpå. Plastmaling er jeg usikker på. Topcoat og lakk kan pusses blankt. Har du et sted å stå inne, evt støvfritt, eller skal det gjøres hjemme på gårdsplassen eller i garasjen? Ønsker du å bruke mye tid på feinsmeching, eller få gjort det kjapt og "godt nok"? Hva mener du med "stygg"? Som matt, litt ripete? Da ville jeg vurdert å gi den en omgang med pussepapir i forskjellige korninger, og deretter rubbe og polere. Gamle båter kan bli veldig fine av det. Jeg gjorde det med en Nidelv 24 som var matt. Den ble veldig fin og blank igjen. Da kun med Autosol rubbing med maskin. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Krimart Svart 27.September.2017 Del på Facebook Svart 27.September.2017 Skal du male (lakke) anbefales 2-komponent Polyurethan, det er mest slitesterkt. Du får kjøpt det f.eks. på Martiim.no. Du kan få ganske brukbart resultat med en rulle og pensel, rull på først og dra ut med pensel diagonalt til rulle- bevegelsen umddelbart. Ellers er det som Grand Banks sier trolige bedre å ta utgangspunkt i å få gelcoaten fin igjen. I tillegg til sliping, rubbing og polering kan du velge å bruke oksalsyre el.l for å fjerne oksydlaget på gecoaten. du finenr mange tråder på det her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.