Bjl Startet 28.September.2017 Del på Facebook Startet 28.September.2017 Har en tynn Helly havnepresenning som har begynt å lekke. Er det noen som har prøvd å impregnere den? Impregnering til vanlig kalesje, eller kanskje den typen som brukes til allværsjakke? Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 28.September.2017 Del på Facebook Svart 28.September.2017 Jeg forsøkt det og virker som det fungerer. Brukte pensel og strøk på to ganger med tørk mellom strøkene. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Bjl Svart 28.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2017 Med vanlig kalesjeimpregnering? Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 29.September.2017 Del på Facebook Svart 29.September.2017 Hvis jeg husker rett anbefaler HH å ikke impregnere de tynne kalesjene, men har den først begynt å lekke blir skaden neppe større av å impregnere. Jeg hadde lekkasje så det omtrent regnet tvers igjennom på min gamle kalesje. Vidunderkuren i mitt tilfelle het Hempel kalesjeimpregnering smurt på med svamp mens den lå utover brygga. Kalesjen ble potte tett etter dette, men hvor lenge det varte vet jeg ikke. Den var gammel så jeg skiftet den allikevel et par måneder senere. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 29.September.2017 Del på Facebook Svart 29.September.2017 Denne duken er belagt med et tynt lag på innsiden. Hos meg hat det begynt å løsne. Forsøkte med en impregnering med silikon mens kalesjen var på båten. Tror den het Bluepetter. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
HansO Svart 29.September.2017 Del på Facebook Svart 29.September.2017 Kvitt deg med røklet og få deg en ordentlig kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.