Jump to content

Tyveri av kost med teleskopstang


Fjordutsikt

Recommended Posts

Jeg kom gående langs brygga, og skrøt uhemmet av båten min. Så ser jeg en akkurat lik båt komme drivende nedover sundet, og påpeker at ; "Det er en slik en jeg har......, forresten det er jo min..."

 

Fikk med meg Politi ombord og tok den ned-dopede tyven i håndjern inn til kaien, hvor den dopede til slutt fikk seg en lite hyggelig natt i arresten med påfølgende avhør og ubehageligheter.

 

Heldigvis fikk vi tatt jævelen, men han ødela jo instrumenter, og mye av den trygghetsfølelsen jeg har hatt med å ligge i Haugesund havn. En plass jeg faktisk nå skygger litt unna.

 

Synd.

 

:headbang:

 

Jaliza

Link to post
Share on other sites

Dessverre er det bare en ting som hjelper. Installere alarm. Jeg har akkurat installert GSM alarm med 'tråkkematter' slik at alarmen går hvis noen går inn/ned i båten. Hadde en opplevelse forrige lørdag da jeg kom ned i båten og fant et sovende dop-hue ombord.

 

Sjekket litt på båtplassen og fant følgende tråd: http://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=13465

dro til Clas Ohlson og kjøpte det nødvendige. Svært enkelt å montere, genialt å bruke. Anbefales !

Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining.

Link to post
Share on other sites

Dessverre er det bare en ting som hjelper. Installere alarm. Jeg har akkurat installert GSM alarm med 'tråkkematter' slik at alarmen går hvis noen går inn/ned i båten. Hadde en opplevelse forrige lørdag da jeg kom ned i båten og fant et sovende dop-hue ombord.

<{POST_SNAPBACK}>

Det hjelper også godt på å ha en LUKKET BÅT med en SKIKKELIG GOD LÅS på døren ! :smash:

Kalesjebåter kan dessverre hvemsomhelst snike seg inni og det hadde ikke falt meg inn å kjøpe sånn båt igjen :nonod:

 

mvh

harBayliner

Link to post
Share on other sites

Det hjelper også bra å begrense tilgangen til båten og ellers gjøre den uinteressant.

med dette mener jeg å ha minst mulig ting liggende synlig, uansett om de er verdifulle eller ikke, folk stjeler alt mulig. Min båt har jeg trukket litt ut fra land og har ikke utriggere (utriggere gir lett tilgang til båten). Båten ligger ca 1.5 meter fra land, så man må anstrenge seg litt for å komme ombord.

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Det hjelper også godt på å ha en LUKKET BÅT med en SKIKKELIG GOD LÅS på døren ! :smash:

Kalesjebåter kan dessverre hvemsomhelst snike seg inni og det hadde ikke falt meg inn å kjøpe sånn båt igjen  :nonod:

 

mvh

harBayliner

<{POST_SNAPBACK}>

:yesnod::yesnod:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Min beste dag noensinne var da jeg kom ned i båten og oppdaget at den var forsøkt stjålet for 3. gang den sommeren. Tyven hadde klipt noen ledninger etc for å rappe diverse utstyr, men hadde nok slingret litt med kniven for det var STORE mengder blod i båten. Skjønner ikke at vedkommende kan ha overlevd. Ingenting var fjernet fra båten, vedkommende hadde antakelig nok med å komme seg på legevakta før han gikk i bakken. :lol: Båten var selvlensende, så det var bare å koste og spyle den, mens jeg plystret en livelig tralt og var svært så fornøyd! :lol::cheers:

Link to post
Share on other sites

God invistering med alarm, vi var på hytta til svigers og lånte båten deres, da vi kom midt utpå fjorden så skulle mannen min inn å hente karta, da satta sirenen i gang for fullt, de som ikke hørte det måtte vært døve.

Skal si vi blei :blush: , å ungene blei livredde, må innrømme at jeg egentlig var klar til å hoppe i sjøen jeg også :rolleyes: .

Link to post
Share on other sites

Til klikk.

 

Godt å se at det er noen som ikke lykkes. Det må jo være trist for dophuet å gå blodfattig og tomhendt fra et aldeles kollosalt mislykket raid.

 

Det er til frist å håpe at de ikke når frem til legevakta. Dersom de kommer frem, er det jo en viss sansynlighet for at de kommer tilbake med advokat, for å rette søksmål til båteiere som har skarpe gjenstander ombord :smash:

 

Jaliza

Redigert av Jaliza (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Til klikk.

 

Godt å se at det er noen som ikke lykkes. Det må jo være trist for dophuet å gå blodfattig og tomhendt fra et aldeles kollosalt mislykket raid.

 

Det er til frist å håpe at de ikke når frem til legevakta. Dersom de kommer frem, er det jo en viss sansynlighet for at de kommer tilbake med advokat, for å rette søksmål til båteiere som har skarpe gjenstander ombord  :smash:

 

Jaliza

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe.. Tror nok gjenstanden han kuttet seg på var medbrakt, men han kan kanskje saksøke meg for å ikke ha ett førstehjelpsskrin tilgjengelig i båten? :lol:

 

Han hadde vel omtrent samme IQ som disse karene tipper jeg ..: http://www.big-boys.com/articles/badrobber11.html

:lol::lol::lol:

Redigert av klikk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...