Engers Startet 29.September.2017 Link til dette innlegget Startet 29.September.2017 Hei dere. Jeg har to Volvo Penta D3 190 fra 2008. Jeg skjal gjøre enn høstservice på den i helga, men har ikke tilgang til alt av verktøyet jeg pleier å ha. Kan noen fortelle meg hviken størrelse det er på den pipa / fastnøkkelen jeg må bruke når jeg skifter oljefilteret? Sitér dette innlegget Link to post
freeforc Svart 29.September.2017 Link til dette innlegget Svart 29.September.2017 36mm pipe Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.September.2017 Link til dette innlegget Svart 29.September.2017 ...kan du ikke ta med en oljefiltertang for sikkerhets skyld ? Sitér dette innlegget Link to post
freeforc Svart 29.September.2017 Link til dette innlegget Svart 29.September.2017 det er ikke plass til filtertang, må ha en pipe som går inn på toppen av filterhuset. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 29.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2017 Takk dere. 36 mm har jeg ikke, så da må jeg kjøpe det i morgen. Er pipe det eneste, eller går det med fastnøkkel også ? Sitér dette innlegget Link to post
freeforc Svart 29.September.2017 Link til dette innlegget Svart 29.September.2017 En 36mm fastnøkkel tror jeg blir noe lang,men har ikke prøvd sjøl med fastnøkkel. Men en pipe med forlenger på, rett ned på toppen av filterhuset er nok den greieste måten å gjøre det på. Og oljefilter kan du kjøpe på en bildel butikk. Da det er samme som står i alle Volvo sine D5 bilmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 1.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 36mm pipe var det som skulle til. .... Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 6.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2024 Hva er tiltrekkings-moment på dette oljefilteret med hele 36mm mutter...? "Trekk til for hånd" står det i boka, med et bilde av 36mm kopp og skralle. Litt ulogisk og ikke hel intuitivt, spør du meg... Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
tkb Svart 6.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2024 Du kjenner når det er nok moment. Er stopp på lokket gjengene tar slutt. O ring som tetter. Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 7.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2024 Står på lokket, 25Nm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.