Baatfrelst Startet 29.September.2017 Del på Facebook Startet 29.September.2017 (redigert) Hei! Vurderer å kjøpe meg en rib. Har sett på brukt rib 2006 til 2010 mod. 16 til18 fot. Er det noen merker som er bedre enn andre? Har sett på Brig og Arimar. Er det noen som har erfaringer/kunnskap å dele? Redigert 29.September.2017 av Baatfrelst (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 29.September.2017 Del på Facebook Svart 29.September.2017 Hvis ikke Arimar har høynet kvaliteten betraktelig fra tidlige utgaver ville jeg frarådet kjøp av en slik. Min erfaring er at Zodiac holder høy kvalitet, men det finnes mange andre merker jeg ikke har testet som kan være gode. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 30.September.2017 Del på Facebook Svart 30.September.2017 Du kan jo sjekke ut Engelske (no Danske) Tornado rib. kan jo være greit å styre unna kina utgavene som ble produsert før produksjonen ble flyttet til dk Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Code0 Svart 30.September.2017 Del på Facebook Svart 30.September.2017 (redigert) Du kan søke på 'RIB' her på forumet ( trykk på forstørrelsesglasset). Du finner flere innlegg, bl.a " hvilken RIB på 4,5 m går best i sjøen '. Jeg har en Zodiac Open Pro 550 (5,5 meter) fra 2012 ca med 115 hk e-tec. PVC pontongene vegynner å bli 'klissete' skal vaske nå i helga, får se hvordan det går. Hyperlon er visst et bedre materiale. På min Zodiac kan pontongene enkelt tas av, det synes jeg er en fordel. Enklere å lappe, kan også kjøpe nye (eller brukte). Veldig fornøyd med e-tec'en. På RIB av 'din' størrelse er motorvalget også en parameter å vurdere. Oppsummert: zodiac m/ hypolon og E-tec blir min neste Rib. Redigert 30.September.2017 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 30.September.2017 Del på Facebook Svart 30.September.2017 Zodiak er jo kjent for sin kvalitet - og høye pris. De fleste (vanlige) ribber er i dag produsert i Kina, og holder i all hovedsak samme kvalitet. En 300 rib produseres på ca 40 timer (et ukeverk). Legger du til materialer, transport (fra Kina) og norsk mva, så sier det seg selv at en utsalgspris på 20 - 30 båt-penger er svinbillig - på bekostning av materialkvalitet og mengde. Et (lite) unntak er Grand ribber som jeg har forstått produseres i Ukraina. Men her er jo også prisen noe høyere (og kvaliteten presumtivt bedre). I tillegg finnes der nisje produsenter i Italia og Spania som produserer til ne høyere pris og kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 2.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2017 Ballistic 550 er 18' og jeg kan anbefale kjøre-egenskapene i den. Er en kjøre-RIB, ikke solseng-RIB. Så du får ta en vurdering på hvilke egenskaper du prioriterer. På Ballisticen er alt solid laget for kjøring i røff sjø. Doble lensepumper og VHF er standard-utstyr, bare for å gi en pekepinn på hva produsenten prioriterer av sikkerhets-utstyr. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.