Jump to content

Identifisering av VP drev? (bilde)

MaxMekker

Recommended Posts

Jeg ville sagt 280DP, 290DP ser slik ut:

Bilde

Legg merke til formen på øvre girhus. Uten å kunne si det sikkert mener jeg dette er den synlige forskjellen på 280 og 290.

P.S. Bildet er lastet opp i en annen sammenheng, ignorer den røde pilen.

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Jeg ville sagt 280DP, 290DP ser slik ut:

Bilde

Legg merke til formen på øvre girhus. Uten å kunne si det sikkert mener jeg dette er den synlige forskjellen på 280 og 290.

P.S. Bildet er lastet opp i en annen sammenheng, ignorer den røde pilen.

<{POST_SNAPBACK}>

Et nyere DP290 drev ser slik ut, men mitt DP290A drev fra 1986 ser ut som det som MaxMekker og hjalmar har tatt bilde av.

Ditt drev er vel noe nyere SveinHa?

Redigert av saga (see edit history)

Ditt drev er vel noe nyere SveinHa?

<{POST_SNAPBACK}>

Mine skal være 1990 modeller.

I min enfoldighet trodde jeg at en såpass stor endring som 280-->290 passet godt med såpass synlig endring som bildene viser..... :blush:

I boka ser det ut til at det synlige skillet går mellom 290-DP/290A-DP og 290-DP-A. Boka er ikke helt entydig i benevnelsene og der er jo en hel haug med modeller.........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Takker for hjelpen alle sammen! Da har jeg vertfall en viss peiling... :wink:

Så over til neste spørsmål.... Har det noen særlig betydning at finnen er litt kortere enn opprinnelig?

Og hvor mye jobb er det å bytte gummibelg(er?) og sim-ringene på propellakslingene på dette drevet?

Noen som vet nummerbetegnelsen på Sim-ringene??

• 9 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...