Jump to content

Identifisering av VP drev? (bilde)


MaxMekker

Recommended Posts

Dette likner da fælt på samme drevet jeg har. Det er et Volvo Penta 290-DPA fra 86-87.

 

 

Bilde

 

 

 

Jeg ser nå med begge bilder på samme side at de ikke er like. Eller er det bare nederste del på finnen din som er brukket av?

Edited by hjalmar (see edit history)
Link to post

Jeg ville sagt 280DP, 290DP ser slik ut:

Bilde

Legg merke til formen på øvre girhus. Uten å kunne si det sikkert mener jeg dette er den synlige forskjellen på 280 og 290.

 

P.S. Bildet er lastet opp i en annen sammenheng, ignorer den røde pilen.

Edited by SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post

Er veldig likt mitt som bare heter DP, det er fra 86, så tror jeg 280DP og 290DP kom seinere..

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Link to post

Jeg ville sagt 280DP, 290DP ser slik ut:

Bilde

Legg merke til formen på øvre girhus. Uten å kunne si det sikkert mener jeg dette er den synlige forskjellen på 280 og 290.

 

P.S. Bildet er lastet opp i en annen sammenheng, ignorer den røde pilen.

<{POST_SNAPBACK}>

Et nyere DP290 drev ser slik ut, men mitt DP290A drev fra 1986 ser ut som det som MaxMekker og hjalmar har tatt bilde av.

 

Ditt drev er vel noe nyere SveinHa?

Edited by saga (see edit history)
Link to post

Ditt drev er vel noe nyere SveinHa?

<{POST_SNAPBACK}>

Mine skal være 1990 modeller.

 

I min enfoldighet trodde jeg at en såpass stor endring som 280-->290 passet godt med såpass synlig endring som bildene viser..... :blush:

 

I boka ser det ut til at det synlige skillet går mellom 290-DP/290A-DP og 290-DP-A. Boka er ikke helt entydig i benevnelsene og der er jo en hel haug med modeller.........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post

Takker for hjelpen alle sammen! Da har jeg vertfall en viss peiling... :wink:

 

Så over til neste spørsmål.... Har det noen særlig betydning at finnen er litt kortere enn opprinnelig?

 

Og hvor mye jobb er det å bytte gummibelg(er?) og sim-ringene på propellakslingene på dette drevet?

 

Noen som vet nummerbetegnelsen på Sim-ringene??

Link to post
  • 9 years later...

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...