MaxMekker Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Hei. Noen der ute med trente øyne som kan fortelle meg betegnelse, og gjerne ca årsmodell på dette drevet?? Quote Link to post
Ketil M Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Hvis du tar en nærmere titt på drevet, så skal det stå en metall plate med et ZF nummer på. Går du på Drevia's hjemmesider, så finner du en oversikt over hvordan dette henger sammen. Mvh Ketil Morstøl. Quote Link to post
MaxMekker Posted July 14, 2005 Author Share Posted July 14, 2005 Takk for hjelpen Har ikke drevet tilgjengelig nå, men jeg skal få sjekket det så snart jeg kan! Quote Link to post
hjalmar Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 (edited) Dette likner da fælt på samme drevet jeg har. Det er et Volvo Penta 290-DPA fra 86-87. Jeg ser nå med begge bilder på samme side at de ikke er like. Eller er det bare nederste del på finnen din som er brukket av? Edited July 14, 2005 by hjalmar (see edit history) Quote Link to post
SveinHa Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 (edited) Jeg ville sagt 280DP, 290DP ser slik ut: Legg merke til formen på øvre girhus. Uten å kunne si det sikkert mener jeg dette er den synlige forskjellen på 280 og 290. P.S. Bildet er lastet opp i en annen sammenheng, ignorer den røde pilen. Edited July 14, 2005 by SveinHa (see edit history) Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Audifil Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Er veldig likt mitt som bare heter DP, det er fra 86, så tror jeg 280DP og 290DP kom seinere.. Quote Øystein Wilthil, 48212848 Nåværende båt: 00 Flem 340 X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC Link to post
saga Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 (edited) Jeg ville sagt 280DP, 290DP ser slik ut: Legg merke til formen på øvre girhus. Uten å kunne si det sikkert mener jeg dette er den synlige forskjellen på 280 og 290. P.S. Bildet er lastet opp i en annen sammenheng, ignorer den røde pilen. <{POST_SNAPBACK}> Et nyere DP290 drev ser slik ut, men mitt DP290A drev fra 1986 ser ut som det som MaxMekker og hjalmar har tatt bilde av. Ditt drev er vel noe nyere SveinHa? Edited July 15, 2005 by saga (see edit history) Quote Link to post
SveinHa Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Ditt drev er vel noe nyere SveinHa? <{POST_SNAPBACK}> Mine skal være 1990 modeller. I min enfoldighet trodde jeg at en såpass stor endring som 280-->290 passet godt med såpass synlig endring som bildene viser..... I boka ser det ut til at det synlige skillet går mellom 290-DP/290A-DP og 290-DP-A. Boka er ikke helt entydig i benevnelsene og der er jo en hel haug med modeller......... Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
sumo Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Drevet er et 290 DP fra -86-87 med knekt finne! Quote Link to post
MaxMekker Posted July 19, 2005 Author Share Posted July 19, 2005 Takker for hjelpen alle sammen! Da har jeg vertfall en viss peiling... Så over til neste spørsmål.... Har det noen særlig betydning at finnen er litt kortere enn opprinnelig? Og hvor mye jobb er det å bytte gummibelg(er?) og sim-ringene på propellakslingene på dette drevet? Noen som vet nummerbetegnelsen på Sim-ringene?? Quote Link to post
Teerex Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 http://www.volvopenta.com/SiteCollectionDocuments/Penta/Misc/drive_2_oil_rec_7745608.pdf Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.