Jump to content

Bytte vannpumpe KAD43


roa

Recommended Posts

Er det noen her ute som kan hjelpe meg med ett spørsmål.

Har en vp kad 43 fra 2000 som jeg må bytte vannpumpe på.Noen har fortalt meg att jeg muligens må ta av exosmanifoilen for og få ut og montert den nye vannpumpa.Det er fryktlig mye skruing hvis det var tilfelle,så det ville jeg helst slippe hvis mulig.

La igjen samme spørsmål på ett annet forum og da fikk jeg to svar.

Det ene gikk på att jeg burde fjerne exosmanifoilen og det andre svaret var att det går fint og bytte vannpumpe uten og ta av manifoilen.

Ble jo litt i villrede jeg da.Ville gjerne vist dette 100% sikkert før jeg begynner og skru.

 

Håper det er noen her som kan svare meg på dette spørsmålet.

 

Takker på fårhånd for svar.

Link to post
Share on other sites

Hei. Du behøver ikke ta av eksosmanifolden. Start med å tappe av kjølevæsken gjennom den ene av slangene på SB side av motoren, den uten blått merke. Løsne boltene til reimhjulet på vannpumpa før du slakker av reima fra veiva. Ellers er det bare skruing. ved montering av den nye pumpa må du se til att den korte slange stussen som er mellom pumpa og termostathuset kommer på riktig plass. litt vanskelig. Vær også obs på att ikke kabelen til tempføleren under eksosmanifolden ikke kommer i klemme. (egen erfaring). Byttet en pumpe forrige uke og skal bytte på andre motoren nå til helga. Tar noen timer å gjøre dette. :smiley:

Redigert av toy_store (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...