Dora II Startet 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2017 (redigert) Noen som muligens kan svare på et lite problem jeg har fått på min 41 motor. Motor vil ikke stoppe når den bare har ruslet i noen få minutter, stopper normalt når den har gått i 15 min eller lengre. Redigert 1.Oktober.2017 av Dora II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 Kontakfeil en plass? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 Kontaktfeil kan det være ja. Slike feil opptrer ofte når der er lite strøm og det er der jo gjerne sekundene etter start, men ikke så veldig mye lenger. Du har sikkert voltmeter på instrumentbordet, så hvis det er noen sammenheng med stopproblem når spenning er litt lav så kan du ha en dårlig kontakt. Har du noe annet som trekker mye strøm rett etter start kan det også være nok til at stoppen ikke vil slå seg på. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 Hvis det er en solenoid som stopper motoren kan det være at når den blir varm så kniper det på stempelet. Har vært borti det på flere typer motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Dora II Svart 1.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 Takk for svar, leste meg opp på andre tråder her inne på båtplassen. Har tatt ut stopp solenoiden og gjort rent, smurt opp og dermed virker alt som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.