ags88 Startet 1.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 1.Oktober.2017 Hei Rusefiske etter torsk er igang. Hadde vert moro om man kan diskutere litt om rusefiske i denne tråden. Fangst, bunnforhold, dybde, tips og triks etc. Det må jo være noen som bruker ruser på baatplassen også? Kan starte litt selv da: Har jobb uke til og med tirsdag, usikkre værmld framover men håper og få satt rusene i morgen kveld etter jobb. https://www.fiskeridir.no/Fritidsfiske/Redskap/Ruser Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Ask Svart 1.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2017 Hei Eg lempa ut eit par ruser i dag. Eg har ein stad, eg har brukt i 4-5 år, og det er ikkje ofte det ikkje er fisk. Erfaringsmessig er to doble ruser nok for meg. Erfaringsmessig blir eg fråstole ei rusa kvar vinter, men som aktiv dykkar hender det at eg finn mista ruser. (Som heilt sikkert er mista. Dvs. er grodde og manglar tau og namn.) Ask Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 2.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2017 Litt dårlig tid etter jobb idag, ble ikke helt optimal setting, men rusene er kommet i sjøen isåfall. Så er det bare og vente litt? Bilde under er underveis i settinga, 3 ruser igjen ombord her Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Grønnskollingan Svart 3.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2017 Jeg og onkelen min setter ruser på 10-20meter, gjerne med tang og tare. Jeg pleier nå å få minst en torsk på rundt 4-6kg. Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 5.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2017 Ble første draging idag, fangsten var verken dårlig eller bra, helt ok. På 7 ruser ble 17 torsk med inn. Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Grønnskollingan Svart 8.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2017 Middag for par uker der ja Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 11.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2017 Fikk dratt rusene igjen idag, har ikke hvert hjemme så d ble ei stund siden sist. Men fangsten var litt laber, 10 fisk på 6 ruser. Men fisken var fin i størrelse? Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Komodo Svart 11.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2017 Hvorfor har du fisken i vann i bøttene, holder du den levende? ags88 skrev On 5.10.2017 at 14.06: Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ags88 Svart 12.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2017 Ja det stemmer, har den levende ved kaia Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
ags88 Svart 13.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2017 Fikk dratt rusene idag, før dritt været kommer. 3 torsk ble med inn, 3 torsk på 7 ruser!!! Herregud.... Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
ags88 Svart 17.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2017 Litt økende fangst idag, heldigvis. 11 stk på 7 ruser.... Får håpe det fortsetter riktig vei? Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Arvor 20 Fish Svart 17.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2017 Venter med å slenge uti rusene til hummerfisket er ferdig. Har også et problem med at det hvert år forsvinner det både ruser og teiner - eller at andre har trekt og det er mer eller mindre tomt. 4 hummer på 10 teiner så langt...og noen åpne teiner når jeg haler.. Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 17.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2017 Har vel egentlig aldri fisket med ruser. Hvor er typiske plasser man setter disse? Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 18.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2017 Står ved skjær, fløer ( grunner undervannskjær) gjerne litt nedover kanter etc. Typiske dybde vi bruker på høst/vinter er frå 3 til 8-10 meter Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
ags88 Svart 18.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2017 Her er fra 14 desember 2016, moro når det er slik☺ Det røsker bra når alt er i en tut Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
ags88 Svart 2.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2017 Drog rusene i går, har tatt seg opp litt nå i det siste. 21 torsk på 7 ruser, fin fisk også? Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Fishermidas Svart 3.November.2017 Del på Facebook Svart 3.November.2017 Hadde ein OK rusesesong ifjor, satser på å få de i sjøen i mnd skiftet. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 3.November.2017 Del på Facebook Svart 3.November.2017 ags88 skrev for 17 timer siden: Drog rusene i går, har tatt seg opp litt nå i det siste. 21 torsk på 7 ruser, fin fisk også? Hei Kva skal du med 21 torskar? Ask Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 3.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2017 Ask skrev 41 minutter siden: Hei Kva skal du med 21 torskar? Ask File til familie/slekt, saltfisk, div fiskmat etc. Blir det alt for mye i ballongen så blir det levering? Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Gudrun Svart 3.November.2017 Del på Facebook Svart 3.November.2017 (redigert) Denne var litt artig, granbar festet rundt teine/ruse for å lokke til seg torsken. http://www.fiskestart.no/fanger-torsk-med-granbar/ Redigert 3.November.2017 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.November.2017 Del på Facebook Svart 3.November.2017 Gammelt triks det der. Lærte det av min far i barndommen, så vi har brukt det en del. Har også fått hummer på den måten uten agn Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Fjordgubbe Svart 4.November.2017 Del på Facebook Svart 4.November.2017 Forslag til "mjuke" lodd? Desse harde steinane fær stygt med båten om ein er litt uforsiktig. Kor tonge bør dei være? Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 4.November.2017 Del på Facebook Svart 4.November.2017 On 3.11.2017 at 10:12 AM, Komodo said: Gammelt triks det der. Lærte det av min far i barndommen, så vi har brukt det en del. Har også fått hummer på den måten uten agn Selv hatt en Bestefar som også brukte granbar! Torsk er visstnok veldig glad i de små dyrene som bor i den. Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 21.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2017 Litt labre tilstander i år, det tar likom ikke av. Fikk en stor beist på lørdag, jaggu ikke ofte med denne størrelsen på ruser. Må ha hvert litt trangt.... Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
ags88 Svart 21.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2017 Her fra forrige mandag, da ble samle ballongen tømt. 57 kg sluh her Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.