Jump to content

Kan motorinstrumenter for bil også brukes i båt?


ole_propell

Recommended Posts

Hei.

 

Kjøpte for noen år siden et Yazaki instrument for måling av kjølevannstemp i bilrek. butikk. Det funker utmerket, men metallringen rundt glasset ruster! Velg heller noe med plastring. Men billig var det.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

De instrumentene jeg har kjøpt har vært Wema. Har fungert helt greit og jeg synes de er litt bedre enn VDO i mørket og en del billigere. Har et inntrykk av at båtinstrumenter er av bedre kvalitet enn bilinstrumenter spesielt mht. rust som Lars H nevner.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Siden Wema nevnes, vil jeg rose dem for god service dersom en skulle få problemer med deres produkter. De har en utrolig god instilling overfor kunder, selv om det er snakk om et billig instrument til noen få hundre kroner.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

De instrumentene jeg har kjøpt har vært Wema. Har fungert helt greit og jeg synes de er litt bedre enn VDO i mørket og en del billigere. Har et inntrykk av at båtinstrumenter er av bedre kvalitet enn bilinstrumenter spesielt mht. rust som Lars H nevner.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor kan man få kjøpt billig Wema? Redigert av Faxe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvor kan man få kjøpt billig Wema?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg handler hos Maritim.no

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Tror prisen er omtrent den samme hvor du nå måtte handle. Jeg har handlet hos Malfix i Oslo, men du kan jo f.eks også kjøpe hos Maritim.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Mener du med null service at det ikke oppstår problemer med Faria, eller at importør/produsent ikke yter service?

<{POST_SNAPBACK}>

Nå har jeg kjøpt fra en "sideimportør" i Moss. Hvis noe ikke funker, så kan de ikke fortelle deg noe om hvorfor, gi råd etc. De forholder seg til kjøpsloven og bytter hvis du har kvittering. Når du har byttet anbefales man å beholde begge kvitteringer. Jeg har opplevd at man har kommet tilbake etter 8 måneder og forlangt å få tilbake "låneinstrumentet". Hulda er av typen som fører regnskap med bilag og hele sulamitten. De måtte bite i gresset. Det er dette jeg kaller null service. Jeg kunne like gjerne kjøpt instrumentene i en lokal pølsebod. Men instrumentene selv fungerer helt greit. De er konstruert for å tåle uteplassering og fuktig luft. Turteller, temp.- og oljetrykk har hatt uteplassering i tre år, sommer som vinter.

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...
Hvor kan man få kjøpt billig Wema?

 

Biltema har billige båtinstrumenter, som minner mistenkelig om Wema sine. Jeg kjøpte temeperaturmåler derfra i fjor, og den fungerer i alle fall suverent. Og en Wema frontring jeg hadde liggende fikk jeg også til å passe...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei, kjøp teleflex fra usa. Bruk ebay. Da får du skikkelig kvalitet til lavere pris en biltema. Hørte noen som sa at teleflex var "amerikansk" utgave fra VDO eller et annet kjent merke, men kan ikke garantere dette. Uansett kan du få "pakker" med komplett instrumentering, grovt regnet en 100-150kr stk.

Søk etter teleflex på ebay.com.

Link to post
Share on other sites

hvor får en kjøpt yasaki innstrumenter i norge da?

Ifølge denne tråden har Telmo og Seatronic i Moss tidligere importert Yazaki instrumenter, men ikke lenger? Går kanskje an å kontakte dem og høre om de vet om noen har overtatt. Ellers leser jeg på Yazakis nettsider at de produserer instrumentene til bl.a. Toyota.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...