Popeye70 Startet 2.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2017 Jeg ryddet i gamle papirer i dag, og kom over en flyer med reklame for Boatflex, som formidler utleie av båter. Konseptet er enkelt: Registrer båten din og hvor mye du vil ha pr. dag/uke, og vent på at henvendelsene skal komme. De reklamerer med at de henvender seg til erfarne seilere, og som utleier står man selv fritt til å avvise en leietager hvis man ikke er interessert allikevel. Alle utleie gjennom Boatflex er fullt forsikret, i følge reklamen. Vår båt ligger dessverre ubrukt endel uker i løpet av en sesong, så det kunne være fristende å leie den ut i korte perioder. Jeg kjenner andre som har leid ut helt privat, og som har fått problemer etter utleie (leietakere har mer eller mindre bevisst ødelagt utstyr osv). Der vil ikke jeg ende opp, så derfor lurer jeg på om det er noen her inne som har brukt Boatflex og har erfaring med tjenesten. Jeg tviler ikke på at selve utleiedelen fungerer fint, men hva hvis det skjer noe med båten? Det er da man trenger et seriøst selskap i ryggen. Solskinnshistorier har vi alle sammen (blant annet https://www.batliv.no/innhold/?article_id=38597), men hva med regnværsdagene når alt skjærer seg? Og får man oppgjør som forventet, både etter gode og dårlige utleieforhold? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Whiskey Svart 2.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2017 Har hatt båten ute på boatflex i år, fått noen få henvendelser. En som snart skulle ta båtførerprøven, en som sendte en kort melding a la 'jeg leie din båt!', en som ville prøve Baltic før kjøp, men som aldri hadde hatt båt (ville ha med skipper), og en som jeg godt kunne leid ut til, da han virket som hadde erfaring, men så var vi på tur selv... Jeg har konkludert med at tjenesten funker best om man leier ut en liten båt hvem som helst kan håndtere, selv med våre beskjedne 29 fot, er det en fordel at folk har hatt båt selv før. Men hvem slutter vel med båt?... Så nå er den tatt offline. Tjenesten i seg selv virker seriøs nok, og de har forsikringer som dekker skader, og depositum som kan dekke småting feks om noen søler i sofaen el. De ringte meg faktisk opp og fulgte opp opplegget et par ganger ila sesongen, selv om det aldri ble noe utleie. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Popeye70 Svart 2.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2017 Det høres ut som om de ikke lever helt opp til dette punktet i reklamen deres: Jeg vil ikke leie ut vår 38-fots seilbåt til en som ikke kan håndtere en slik båt. Må jeg avvise 9/10 leietagere fordi de ikke har erfaring så blir det for dumt. Det hadde vært noe helt annet med en liten og gjeldsfri jolle som tåler en støyt... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Vindøyet Svart 3.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2017 Jeg gjorde et forsøk i fjor og la ut jolla (12 fots RIB). Utrolig nok dukket det opp en leietaker i år som virket seriøs. Og det er kun denne ene henvendelsen jeg har fått. Men det ble et leieforhold ut av det, selv om vi tok det utenom Boatflex. Det ble for byråkratisk og leietaker måtte faktisk betale en del mer enn den oppgitte leieprisen. Det gikk helt bra og båt, motor og tilhenger ble levert tilbake uskadet og i rengjort stand. Men jeg tror ikke jeg ville leid ut seilbåten til "hvem-som-helst", selv om de kaller seg erfarne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.