Duppe Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Blir første vinteropplag for min del, så helt uten erfaring, men da jeg dro til Biltema for å kjøpe den 650 g/m² -saken og skjønte at den var over 40kg droppet jeg hele greia og gikk for denne 250 g/m² istedet: Er tung nok den og blir nok noe å bakse med, så ville nok helst hatt lettest mulig egentlig.. Men kan noen si hva som er greia med at det henger kanner fra presenningen? Hvorfor ikke bare binde under båten? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Duppe skrev 1 minutt siden: Men kan noen si hva som er greia med at det henger kanner fra presenningen? Hvorfor ikke bare binde under båten? Tanken er at kannene beveger seg sånn at det ikke blir rykk så tau/maljer/presenning ryker. Har forlatt patenten selv til fordel for tykk og solid presenning som jeg rett og slett binder fast, ordentlig og stramt. En annen løsning er å tre et tau gjennom alle maljene. Så fester du festetauet til maljetauet, da fordeler du belastningen over flere maljer. -- Binde under båten osv har fungert helt fint for meg. Men ikke fest i støtter og stativ, det er no-go. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Skjønner. Men hva med strikker da? Mener jeg har hørt/sett noe om det. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Er vel BT som selger strikk på rull. Kan jo bruke det hvis man må ha det fleksibelt. Ikke vet jeg men det er jo bevegelse som til slutt gnager av tauet, river ut malja, gnager hull i presenningen så den revner osv. Så tja. Jeg har endt på kraftig nok presenning, bundet godt og stramt. Foreløpig har det holdt godt. Båten ligger jo ikke ekstremt værutsatt men noen stive kulinger med mer i kastene har da gått fint. Prøvde med tynne billigpresenninger og kanner osv for mange år siden, men det gikk bare dårlig. De tyngste BT presenningene har holdt. Tunge og fæle å jobbe med, men det er jo bare to ganger i året så det går. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.