Jump to content

Gode nyheter og dårlige nyheter...


Platt

Recommended Posts

Jeg har endelig blitt pappa! :flag: Nydelig liten jente-baby, som selvfølgelig er vakrest i verden! Ligner nemlig på sin far! :yesnod:

 

Men etter noen laaaaange diskusjoner med mor, har vi (hun) kommet frem til at med enda et barn i huset og alt annet som man skal rekke over, må båten vike plassen. :cryin:

Jeg var selvfølgelig ikke helt enig i det, men etter å ha furtet litt for meg selv en stund har jeg kommet frem til at det er det beste for alle akkurat nå. Trebåt krever sin mann. (og jeg som har lagt ned timesvis på pussing/lakking...)

 

Kravet mitt var at jeg får kjøpe en liten dagsturbåt på 16-17 fot, og det får jeg!

 

Det er jo dessuten ikke noe problem å skaffe seg ny båt ved en senere anledning. :smiley:

 

Ergo:

Verdens fineste baby inn! :cheers:

Båt ut! :cryin::cryin::cryin:

 

 

 

(Nå er det jo ikke sikkert at det er så lett å få solgt båten, da... :wink: )

Link to post
Share on other sites

Grattis med ny knert ombord.. Husk at hvis prissetter båten i himmelen, får du ikke solgt den. Da kan du gå rundt og si at "... jeg har ihvertfall forsøkt å selge båten." :-)

Lykke til.

 

Hilsen Skarpnes9100

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

(Nå er det jo ikke sikkert at det er så lett å få solgt båten, da...  :wink: )

<{POST_SNAPBACK}>

Hva med å selge babyen da....... uffda, det var stygt sagt.... mente det ikke :blush:

 

Det er ikke noe problem med baby i båt men det krever jo gjerne litt mer av båten, litt mer plass og komfortutstyr skader ikke. Jentungen min har vært i båt fra hun var noen få måneder gammel og første lengre sommerferie var da hun omlag 5 måneder gammel i en Viksund 25.

 

Spørsmålet er vel helst om mor er med på det, vil hun ikke er det ikke så mye du kan gjøre med det.

 

Gratulerer med "matrøsen" :cheers:

 

Svein.................

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ettersom en rekke av oss her på siten har gutter, frister jeg meg til å si at FrankA får det ille om noen år, når han skal vokte datteren fra staute friere dag & natt....

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Så, så....hold gutta deres i skinnet!

Uønskede beilere som ikke passerer fars nåløye,

blir "konfirmert bak lukkede dører", som min farfar pleide å si! :lol:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer!!! :flag:

 

Det er en stor opplevelse å bli far, er dette din første?

 

Min sønn er nå 10 dager gammel, og jeg nyter det å være pappa for første gang.

Synd om du må selge båten etter å ha lagt ned så mange timer på den, men slik er det bare noen ganger....

 

Og som du selv sier, det går ann å kjøpe ny, når tiden er moden. Men vent ikke så lenge at fruen er blitt vant til å ikke ha båt......, det hadde ikke jeg tort ihvertfall. :nonod::wink:

 

Ser du bor i Horten, dattera di er ifølge deg selv, verdens peneste, det er min sønn også...., så kanskje du har en frier til din datter i han om noen år..... :wink::lol:

Som Suzuki sa, det er mange gutter her på forumet i rett alder.......

 

Og det krever mye tid å være pappa, her går det i ett, enda han er veldig snill.....

 

God sommer!

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Når Fernandas sønn kommer må du ha opprettet en sperrepost :cool: , væpnet til tennene. :discuss::discuss:

Jeg har hatt, og har stadig streifvakt i teig for å vokte mine døtre. Dørstokkpussing er kun utvalgte beilere som får gjennomgå, ellers er det kort prosess :smash:

 

Gratulerer med nytt barn, båtlivet kommer på plass etterhvert, hos oss tok det ikke lange tia.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Gratulerer så mye :cheers:

 

Venter selv om ca 14 dager-- ( Nr. 4 :eek: )... Kjøper bare større båter.. Kona ville også være litt på land.. Men etter et par mnd. forstod hun at jeg ikke var til å være i hus med. så da var det bare å trø til..

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...