Jump to content

Yanmar 6LY med Volvo DP-h drev?

TimJ

Recommended Posts

Furu skrev 1 time siden:

Medlem "liberty" er aktiv, var netopp innom her. Send han en melding kanskje ?

Har gjort det, håper spent på svar:-)

DieselDahl skrev 56 minutter siden:

Du trenger å få bellhousing til å passe, samt coupler, altså flexkoblingen som sitter på svinghjulet. Dessuten må du nok lage et eksosbend ut fra turboen slik at denne treffer "bukkehornet". Enten du velger mekanisk girskift eller et elektrisk operert system burde dette være grei skuring. 

Ja, ser ikke ut som om det er all verdens jobb....

tror ikke jeg kjører eksosen gjennom drevet dog? Har ikke DP-H litt trang eksos kanal?

hanto1 skrev for 2 timer siden:

Det største Volvo bruker på det drevet er vel D6 400? Med mindre dreiemoment.

Tror jeg hadde vært silkemyk på gassen her...

Førstefender skrev 17 minutter siden:

Det stemmer hanto1, og det er et forsterket utgave av drevet. Mener 400, har litt over 1000nm, tidligere var D6-370 maks med drev.

Ja, men, nå har som Liberty skriver båten han bygde samme oppsettet i gått 1600 timer uten tull. Så det går nok bra???

TimJ skrev On 4.10.2017 at 22.55:

Mye «små» detaljer som må fikses fremover.

Styring feks. hva gjør jeg her? Kan jeg kjøpe en hydraulisk rattpumpe og bare koble dette rett opp mot de orginale styresylinderene på drevet?

Du kobler rattpumpa på servoventilen på transom. Servopumpa leverer trykk til styresylindrene via denne servoventilen. 

Kyrholmen skrev for 6 timer siden:

veldig gøy lesning dette.  Volvo sine orginal propeller tåler lite er min erfaring, winrace sine har langt bedre hub.

Håper dette går veien og vi får se bilder av prosessen fremover ! 

Hehe, ja, kan jo bli spennende å se hvordan dette ender??

Venter spent på om Liberty har tegningen fortsatt etter at han gjorde samme jobben?

bilder kommer etterhvert???

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...