Nordkapp-22King Startet 3.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2017 Jeg har en Wallas safeflame 100 ceramic med lokk. Når jeg legger ned lokket starter som kjent viften, men jeg synes den støyer endel. Noen som vet om det er mulig å skifte lager i denne, eller må jeg kjøpe ny vifte del? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 3.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2017 Å høre viftestøy er normalt, men om det skrangler/rangler litt er lagringen i viftemotorene defekt. Kan ikke skifte bare lagringen, så du må kjøpe nye motorer. Du ser motorene fra undersiden, i bakkant av kokeapparatet. Det sitter en på hver ende av viftehjulet, og de er like. Roterer hver sin vei, og ved montering endres rotasjonen ved å bytte om + og -. Viftehjulet er festet på motorens aksling med en liten settskru som du finner gjennom et lite hull i viftehjulet. Ikke nok å skifte den ene, begge må skiftes. Samme motor med annen aksling brukes også til hovedvifte som skaffer til til forbrenningen. Kanskje den også bør skiftes? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Nordkapp-22King Svart 4.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2017 Takker for kjapt svar som vanlig :-). Ja det er ikke bare normal viftestøy men litt skrangling i tillegg. Hvor mye må jeg ut med for disse motorene? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 4.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2017 De 2 i viftelokket kommer på kr 947,- inkl porto "å sånn"........ Trenger du den til forbrenningen legger du på til kr 1325,- om den går i samme sending. De 2 førstnevnte har jeg vanligvis ikke på lager (ikke så ofte jeg selger de), og ikke så altfor ofte importøren selger de heller tydeligvis; de var tom, og får ikke inn før om 2-3 uker. Tenkte så på en alternativ motor som også kan passe, men så var de jammen tom for den også. Life sucks..... Jeg legger uansett inn en bestilling i dag. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Nordkapp-22King Svart 4.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2017 Er det mulig å bygge om denne Wallas til å gå på diesel? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 4.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2017 Kan ikke bygges om til diesel Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.