wpk Startet 4.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2017 Pass opp for tyver! Da jeg kom bort til båten i dag - nå ligger den på land - hadde noen dratt ankerkjettingen forut opp på dekk og tydeligvis gjort klar til å komme tilbake og hente den senere. Luka var truet opp så gassdemperen var revet løs fra festet i dekk. Ergerlig, men jeg var heldig som oppdaget forsøket i tide og fikk tatt med kjettingen hjem. Tips: Reis innom båten så ofte du har anledning, gjerne i døgnets stille perioder, tyver liker ikke opplagsplasser hvor det til stadighet er noen tilstede. Ta med alt hjem som er mulig å fjerne enkelt, tyvene ser tydeligvis verdi i alt du har ombord! Tips 2: Ser i forsikringsvilkårene mine at utenbordsmotor og utenbordsdrev skal tas av og oppbevares i låst bygning. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 4.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2017 (redigert) Av alle ting man kan bestemme seg for å stjele på en båt.... Hadde ikke falt meg inn i halvsøvne at kjettingen er potensielt tyverimål. Et blankt og fjongt Rocnaanker, ja kanskje, men kjettingen.... Kan du røpe hvor dette var forresten? Edit: Jeg tror jeg skal starte min kriminelle løpebane i vinter med en spesialisering på monterte styrbords båtstøtter Redigert 4.Oktober.2017 av Grønnskollingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 4.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2017 Jeg tok av ankeret i år. Den er en syrefast Bruce på 10 kg så den er sikkert vert å stjele. Ellers tar jeg ut alt av synlige elektronikk, DAB Radio, VHF, tv. ol. Jeg låser ikke lukene ned til akterkabin og forpigg. Er de låst så blir de bare bryet opp og ødelagt likevel. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.