mmosberg Startet 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2017 (redigert) Holder på å montere en Glomex Talitha TV antenne. Den medfølgende antenneforsterkeren skal kobles til 12V. Bruker en slik antenneforsterker noe strøm også når TVen er avslått? Bør jeg sette en bryter på her? Alternativet er å koble den til samme tilførsel som TVen, men denne spenningsettes så fort hovedstrømbryteren i båten vris over. Redigert 4.Oktober.2017 av mmosberg (see edit history) Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Bør ha bryter. Samme som tv er ok. Det settes spenning på antenna på eit eller anna vis, iallefall på min så er det ein rød diode som er tent på undersida av antenna når forsterker står i. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Tore B Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 (redigert) På Glomexen min er det bryter på antenneforsterkeren, sikker på at det ikke er det på din? Redigert 4.Oktober.2017 av Tore B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 4.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 På min er det kun hjulet til gain. Kan ikke se noen bryter. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Mix Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Drei gain helt ned mot sola til du kjenner/hører ett klikk. Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 4.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Må sjekke i morgen om det klikker. Om det gjør det dropper jeg egen bryter til forsterkeren. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Lars H. Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Når du dreier ned forsterkeren til det klikker, kobler du ut forsterkningen og får en bypas for TV-signalet. Om du da kutter strømmen, tviler jeg på. Husk også på at en TV står i "dvale" tilstand når du slår den av med fjernbetjeningen. Den trekker fremdeles en del strøm (hvis ikke hadde du ikke kunnet slå den på med fjernkontrollen), noen apparater trekker ganske mye strøm i den tilstanden. Jeg har en bryter som slår av strømmen til både forsterkeren og TV'n. Ingen grunn til å bruke strøm når en ikke ser på TV. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mmosberg Svart 4.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Var nede i båten og målte med multimeteret. Med gain på max gikk det 300mA gjennom, og med gain på minimum gikk det 0mA. Det er ikke noe klikk på gainkontrolleren, men det virker som den passiviseres helt allikevel. Det er en rød diode på forsterkeren som blir gradvis sterkere i lyset etterhvert som gain justeres opp. Denne er helt mørk på minimum. Målingene utført uten noe tv apparat eller antenne tilkoblet, men det skal vel ikke endre på så mye. Jeg dropper egen bryter på antenneforsterkeren. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Lars H. Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Ta en tilsvarende måling for TV'n, kanskje du får en overraskelse? Eksterne dekodere for TV kan trekke opp til 8W i standby! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mmosberg Svart 4.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Leste akkurat i spesifikasjonene til Finlux at TVen trekker 0,5W i standby. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.