Jump to content

Hvordan få bekreftet årsmodell på båt?

Stø kurs

Recommended Posts

Men ser jo ofte på eldre båter , som ikke har slike nummer, at de fort kan blir noen år nyere.   Siste selcoen ble vel feks lagd på tidlig 70-tall , men ser jo stadig på finn selcoer fra både 80- og 90-tallet 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

kjibba skrev for 2 timer siden:

De tre siste tallene i Cin koden er byggeår og modellår.

Min slutter med 516. Bygget høsten 2015, som 2016 modell.

Problemet er selvsagt at dette nummeret ikke står i annonsen.

Legger du den da ut på Finn.no som 2016 modell? 

Jeg kjøpte en det stod 2008 modell på i annonsen og ser nå at CIN nummer er 809 i slutten.

Gamle småbåter er det vanskelig å verifisere modell på uten nummer. Med mindre det følger med nøyaktig logg/dokumentasjon. Og ofte er tilstand viktigere enn alder på disse. Og hvis man feks googler Selco som er nevnt over, er det ikke mange annonserte Selcoer som har rett årstall...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Dr Nelson skrev for 13 timer siden:

Jeg kjøpte en det stod 2008 modell på i annonsen og ser nå at CIN nummer er 809 i slutten.

På båter med CIN som angir årsmodell blir det da riktig i dette tilfelle å annonsere som 2016 modell hvis CIN angir dette, selv om den er produsert i 2015.

Det samme gjelder for endel biler.

Dr Nelson skrev for 23 timer siden:

På min båt er det veldig stor forskjell på 2015 og 2016 modell. Båten ble levert forhandler og solgt i 2016. 

Det blir litt som med biler, hvor flere merker bytter modellår på sommer eller tidlig høst.

I slike tilfeller er det viktig å skille mellom modellår og produsksjonsår.

Når jeg en gang selger den, så blir den nok lagt ut som 2016 modell.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...