Jump to content

Pakkboks. har jeg talgpakning eller simmerringer?

joelle

Recommended Posts

Jeg vet som det sikkert fremkommer ikke noe om motorbåter, spørr om seilbåter og jeg lover at jeg ska synse mye?. En kamerat av meg som "kan" motorbåt var hjemme hos meg når jeg koblet loss akslingen, gikk ut røsket litt på akslingen og ga meg det gode rådet at sjekke/bytte vannpakningen i stevne lagret?. 

Ingenting som heter Vannpakning. Cutlesslageret er ei gummiforing som er vulka inn i et boss av bronsje alt må ut å det sitter.Gummiforingene slites veldig lite så du må ta opp båten å sjekke om det er slark ved å løfte på propellen når den er på land.

Ser nå at BELLEN har komentert.:flag:

Her gikk det litt fort og jeg merker meg at det er viktig med definisjoner ;-)

Det jeg omtalte som vannpakning er  naturligvis det som på "fag språk" heter vannsmurt cutlesslager.

Uansett så har jeg da fått meget gode råd, og ska sjekke eventuell slark etter at gir og aksling er montert sammen på nytt.

Nok ting å gjøre med gammel båt så jeg er bare glad hvis dette ikke er en ting som kommer på "to d" lista for vinteren.

Motoren har gått 4000 timer så jeg er enig med ekspertisen at det ville på mange måter være rart hvis det trengs å skiftes alerede

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...