Delta23 Startet 7.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2017 Noen her inne utenom meg som har ei Delta 23 snekke? Har akkurat fått tak i ei selv som skal settes i stand, i den forbindelse er jeg på utkikk etter bilder og informasjon om disse båtene? Finner lite info på nettet da jeg bare får opp Delta Powerboats og noen få bilder av større utgaver. Noen som kan hjelpe til her? Sitér dette innlegget Link to post
Delta23 Svart 9.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2017 Da var båten på plass i tunet og jobben kan begynne med og bygge opp båten på nytt innvendig. Nytt selvlensendes dekk er planlagt samt alt av innredning må nok skiftes ut. Den gode gamle bukh'en må også sees over om den kan reddes. Håper på det, hvis ikke så blir det en ny Yanmar Mye jobb blir det men det blir kjekt Sitér dette innlegget Link to post
tobba Svart 10.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2017 Hei og gratulerer med kjekk båt. Jeg hadde en Delta 22 i mange år på åtti-tallet. Min var utstyrt med en manuell SABB 8-10 hk. Ser vi bort fra vinduer i cabin på din båt (som jeg mener må være uorginale), tror jeg bestemt at det er samme type båt du har kjøpt. Jeg hadde mye glede av båten, men den rullet en del i sidesjø og det ble noe kompensert med ilegg av støp i "kjølsvinet" foran motoren, og litt opp mot vannlinja begge sider. Viktig at ballast også går litt opp mot vannlinja, da den ellers blir noe rank. Støtter deg veldig i ideen med å lage denne selvlensende. Vurderte selv dette, men det ble med tanken og båten ble etter hvert solgt. Båtene ble i sin tid produsert i Skånevik. Anbefaler deg å sette på en fast "trimflapsplate" om du skal ha marsjfart over 6 knop, da den lett setter seg "på baken". Lykke til med prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2017 Spesielt overbygg, kan ikke huske å ha sett dette på en Deltasnekke før. Vil du virkelig bygge selvlensende dørk på et såpass lavt skrog? Om det skal være trygt og funksjonelt må du vel minimum 20 cm over vannlinjen med ny dørk. Da må det I alle fall solide rekker til... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tobba Svart 10.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2017 Hei Index. Når jeg gjorde vurderingen, var tanken å fjerne hele overbygget og gjøre den helt åpen med selvlensende dørk. Overbygget fjernet ville da etter min mening gjøre båten såpass lett, at selvlensende dørk i forhold til fribord ville være innafor. Solid rekke må vel på uansett. Skal båten gjøres selvlensende kun på akterdekk vil det nok bli en utfordring å få noe plass ute bak styreposisjon innvendig. En tanke kan jo være å kutte poopen så mye som mulig bak til rorgjennomføringen for derved å frigjøre noe plass. Sitér dette innlegget Link to post
Delta23 Svart 10.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2017 (redigert) som dere kanskje ser så har jeg litt arbeid foran meg heldigvis så var båten gratis, så jeg kan bruke litt tid og penger på den det største minuset er at den gamle dv10'en må ut da den står bom fast blir nok en yanmar om erstatning. kjekt blir det uansett, og selvlensende dekk må til da kalesjen var kastet av tidligere eier. Redigert 10.Oktober.2017 av Delta23 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Delta23 Svart 31.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2020 Etter et mislykka forsøk med den første deltaen min så har jeg nå kjøpt meg en identisk båt men denne gangen så er båten i brukbar stand? kun litt kosmetisk utbedring og fornying av det elektriske denne gangen Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 1.November.2020 Link til dette innlegget Svart 1.November.2020 Nye lodder, nye gevinster Sitér dette innlegget Link to post
montør1 Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 (redigert) ser ut for du har arbeid ja Redigert 21.Desember.2020 av montør1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Delta23 Svart 21.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Noen som har hatt en slik båt og kanskje har noen idebilder på innredning i disse? skal lage meg en benk/skap ved førerposisjonen for og ha noe og sitte på når jeg kjører båten. akkurat nå er det ingenting der og denne båten er ikke lik den gamle jeg hadde mtp plassering. den gamle hadde dør til kabin i midt, denne har døren i bb side, så kan ikke bruke gammel innredning fra gamlebåten som mal da motorkassen kommer i veien. Har i hvertfall fått tatt det viktigste nå, hatt en grundig gjennomgang av den gamle marnaen, nå maler den så flott. og alt det elektriske er byttet ut/ oppgradert. bare kosearbeid igjen og litt shining av båten så er den klar til bruk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.