Jump to content

Mot 40års krise


Hullivannet

Recommended Posts

Da er det optimale middelet mot en kommende 40års krise funnet og anskaffet

- en ny dame i "huset" :wink:

Dvs - jeg skal hente henne i morgen.

 

Riktig flott og fin er hun, og så er hun omtrent 15 år yngre enn meg!

 

Hun har kanskje ikke akkurat den formen jeg drømte om, men hun har jo ellers

alt jeg var ute etter, så jeg tror nok vi skal få det riktig fint sammen.

 

Min Draco 1700 og jeg :wink:

 

Tror ganske bestemt hun er en Topless - 1700 Topless bilde

Er det bare "solplattformen" - eller mangelen på sådan - som skiller henne fra en 1700 Suntop 1700 Suntop bilde, eller er det noe mer enn det man ser på bildene?

 

200kg vektforskjell er mye for en solplattform, synes jeg, og da blir det jo til at jeg lurer på hva jeg

"går glipp av" bortsett fra egenskapene -200kg gir meg :smiley:

 

Så hvis noen vet noe om dette, eller har erfaringer å dele med båttypen så sier jeg takk...

 

Endelig et

 

HULLIVANNET

 

igjen

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg har tenkt litt på dette med 40 års krisa.

På torsdag fylte jeg 40, og etter en slitsom høst med tildels 2 jobber satt jeg meg ned med en cocnac, og prøvde å reflektere på dette med at jeg fylte 40 uten å føle at jeg var noe anderledes enn når jeg var 20.

Men noen endringer har nok tatt tak i hjernebarken allikevel, for såvidt jeg husker "hoppet" jeg da og tenkte på konsekvensene etterpå.

Nå tenker jeg konsekvenser og hvis de er mindre enn gleden ved å gjøre, så "hopper" jeg.

Når jeg fyller 60 er dette kanskje endret til å tenke konsekvenser og summen av dette er større enn gleden ved å gjøre, tilsir da at jeg ikke "hopper"......

Så tenkte jeg på dette med 40 årskrisa som for noen ender i å kjøpe motorsykkel uten å noen gang ha hatt dette, eller begynne å trene som en gal å sole eller "spraye" seg.

Noen skiller seg (kanskje av andre grunner), men finner seg en ny atskillelig yngre enn det forgående, med det resultatet av at en var ferdig med unger og plutselig går med på å få flere med den nye....

Jeg har en bra jobb som jeg liker meg meget godt i med mye utfordringer uten å bli negativt stresset, en meget sexy (ivertfall for meg)og snill kone (selv om vi også krangler innimellom) som også nærmer seg 40. 2 aktive og herlige unger som jeg ikke vil leve uten. En kropp som ikke helt er som for 20 år siden, men er frisk og fungerer bra for meg og som blir stelt med og trent 2-3 ganger i uken og det er den fornøyd med. Et hus (som er stort nok og pent nok for meg, 1 gammel bil som går og en 7 år gammel som er som ny for meg. En 26 år gammel båt som er stor nok, går sakte, men er billig i drift. Gjeld, ikke for mye (ikke for lite????)

 

Hva savner jeg.......... Kanskje en større 4x4, litt mindre pondus, litt større/nyere/raskere båt, litt bedre økonomi så vi kunne reist litt mer, litt mer fri fra jobben etc etc etc.

Og jeg føler meg ikke misslykket i en verden hvor lista for luxus skal økes og økes.

Er jeg misslykket allikevel......... som 40 åring????

 

Nei, jeg er verdens lykkeligste 40 åring, spesielt når jeg sitter en tidlig kveld i båten, i fint vær, med en cocnac eller pjolter eller øl, mens kona er ved min side og unga leker og koser seg i vannet el.l.

Og slik kommer jeg til å føle med ogå ved 50-60-70.... i båten, i solnedgang, min elskede ved min side og noe godt i glasset..............

 

Og idag kommer alle mine venner på fest, og familien imorgen.

Og snart snur sola.

Det er herlig å leve!

 

Med vennlig hilsen Brage

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med overstått, Brage. :flag:

 

Ta deg en ekstra Cognac eller to, gjerne i selskap med en god Cigarr, så forsvinner nok disse plagsomme filosofiske tankerekkene av seg selv. :wink:

 

Lykke til med festen!! :cheers:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med den runde dag... Runder selv 40 om et par mnd... Både gleder og gleder meg.... Har ingen krise enda, ( Har kanskje hatt den i 10 år allerede?? :lol: ) men det er jo et par mnd. igjen enda, så hvem vet. Kanskje jeg selger skuta og kjøper meg en cab?? Hadde sikkert vært moro det i de 4 dagene det er sol og varmt, men de bråker da så veldig? Jepp jeg nærmer meg de 40...........

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...