Engers Startet 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2017 Har en Grundig tv og en Glomex antenneforsterker. Tidligere har det vært sånn at jeg har søkt inn kanaler når antenneforsterkeren er halt av, eller nesten helt av. Da har alt fungert fint. Hvis jeg da har skrudd opp litt på antenneforsterkeren, så har bildet blitt borte. Føles altså som om tv`n får for sterke signaler. I det siste har bildet begynt å svikte litt, og om jeg da skrur opp litt på antenneforsterkeren, blir det som tidligere helt borte. I helga nå, fungerte det ikke. Fikk søkt fram kanaler, men tv`n bare hakket hele tiden, eller bildet ble helt borte.. Noen som har noen ide ? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Prøv å kopple vekk forsterkeren. TV liker ikke sterke signaler. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Engers Svart 8.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Ok, men tror du det går forsterket signal ut av forsterkeren, når jeg har bryteren skrudd helt til venstre? Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Jeg hadde også store problemer med en Glomex antenneforsterker. Jeg koblet bort forsterkeren og TV-en fungerte utmerket. Nå ligger forsterkeren på 120 m dyp, og jeg har TV-bilder overalt! Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Noen av Glomex antennene leveres med by-pass, skrur du da av forsterkeren fungerer antennen som en passiv antenne. Det er ett must når en ligger på steder hvor det er sterke signaler. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 8.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Ok. Da må jeg jo prøve dette, men. ...... Mix, du forteller at noen leveres med by-pass. Jeg har en antenneforsterker med et "hjul" på som jeg kan skru på . Helt til venstre som jeg har brukt, så lyser det ikke i den røde pære på selve antenneforsterkeren. Når jeg skrur mot høyre, blir den røde pæra sterkere og sterkere. Når jeg da har dette"hjulet" helt til venstre, skulle man kanskje tro at det ikke var noen forsterking ? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Jeg vet ikke, før var det ihvertfall slik at 37cm Marine Master modellen ble levert med by-pass men ikke 25cm utgaven. Hvordan det er på de nyere modellene aner jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 8.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Ok. Jeg kan kanskje koble vekk strømledningen til antenneforsterkeren, og se om det hjelper ??? Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 DVB-mottakere har som regel en øvre grense på 74dBuV på innsignal. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 8.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Er det noen måte jeg kan måle nivået på signalet? Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Jeg bruker DSAM på RF-målinger på jobben. https://www.viavisolutions.com/en-us/products/dsam-digital-service-activation-meter Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 8.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Det så rimelig avansert ut. Kan jeg finne ut noe med et vanlig multimeter? Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Engers skrev 1 minutt siden: Det så rimelig avansert ut. Kan jeg finne ut noe med et vanlig multimeter? Nei. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 8.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Ok. Så da må jeg få noen som har utstyr og kunnskaper til å sjekke dette, og ikke noe jeg får sjekket selv Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 9.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2017 Kjøpte en slik for de plassene med for sterkt signal, hos meg opplever jeg det helst på NRK :-) http://www.clasohlson.com/no/Innendørsantenne/38-4721 Fungerer fint og lett å stue vekk Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Engers Svart 9.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2017 I båten har jeg kun NRK, så det er de jeg da har problemer med. Kan du da skru av forsterking på denne da ? Eller justerer du dette Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.