Jump to content

Glomex TV-antenneforsterker gir for sterkt signal?

Engers

Recommended Posts

Har en Grundig tv og en Glomex antenneforsterker.

Tidligere har det vært sånn at jeg har søkt inn kanaler når antenneforsterkeren er halt av, eller nesten helt av.

Da har alt fungert fint.  Hvis jeg da har skrudd opp litt på antenneforsterkeren, så har bildet blitt borte.

Føles altså som om tv`n får for sterke signaler.

I det siste har bildet begynt å svikte litt, og om jeg da skrur opp litt på antenneforsterkeren, blir det som tidligere helt borte.

I helga nå, fungerte det ikke. Fikk søkt fram kanaler, men tv`n bare hakket hele tiden, eller bildet ble helt borte..

Noen som har noen ide ?

Ok. Da må jeg jo prøve dette, men. ......

Mix, du forteller at noen leveres med by-pass. 

Jeg har en antenneforsterker med et "hjul" på som jeg kan skru på . Helt til venstre som jeg har brukt, så lyser det ikke i den røde pære på selve antenneforsterkeren.  Når jeg skrur mot høyre, blir den røde pæra sterkere og sterkere.

Når jeg da har dette"hjulet" helt til venstre, skulle man kanskje tro at det ikke var noen forsterking ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...