Jump to content

Are Wiig seiler nonstop Lindesnes - Nordkapp for å slå rekord


Popeye70

Recommended Posts

pacuare skrev for 2 timer siden:

...

Jeg synes det er morsomt at han sannsynligvis vil bruke kortere tid enn de som satte første rekord. Fullt mannskap i rå båt mot singel handed i liten gamme båt. Viktig at utstyr holder.

...

Som andre tilsvarende rekorder handler det jo mye om flaks ift været man får. Hadde den andre båten seilt samtidig, har jeg vanskelig for å tro at den hadde ligget bak.

..men morsom er det jo allikevel:)

Link to post
Share on other sites

Maika skrev for 1 time siden:

Som andre tilsvarende rekorder handler det jo mye om flaks ift været man får. Hadde den andre båten seilt samtidig, har jeg vanskelig for å tro at den hadde ligget bak.

..men morsom er det jo allikevel:)

De hadde minst like gode forhold. Og i ren seiltid var de mye raskere. Men de hadde noen pittstop. Er ikke raskt å ligge stille og vente på deler. Har brukt utrolig mange timer på å bytte deler som viser antydning til slitasje. Er for dyrt at noe ryker når det gjelder. Er vel det som Are tester her også. Bedre å ryke ting på trenging (dette er vel trening for han).

Link to post
Share on other sites

Artikkel hos NRK:  Ett års ensomhet

 

Reglementet er strengt....Alle elektroniske hjelpemidler er forbudt.

 

Link to post
Share on other sites

Hvorfor gjøre noe slikt? Er man einstøing som gidder og være så lenge alene? 

Jeg blir jo selskapssyk etter en helg på fjorden alene uten og ha truffet noen kjente.   Galskap tenker jeg, hvor er de med hvit skjorte som burde lagt inn de som arrangerer slikt. 

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

Duppe skrev 37 minutter siden:

Denne delen av reglene var spesiell: "Du kan gjerne ha med musikk for å få tiden til å gå. Men det må være en bånd–eller kassettspiller, ingen elektronisk musikk"

 

Tipper det har med regelen om moderne hjelpemidler å gjøre.

 

Det finnes f.eks. MP3-spillere i alle størrelser og fasonger, og noen av disse kan ha GPS. For å slippe å måtte kontrollere alt slikt utstyr så er det enklere å si at det ikke er lov fordi det ikke var tilgjengelig i 1968.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Mulligan skrev 1 time siden:

Kan noen forklare meg på en lettfattelig måte hvordan man kan spille av musikk fra en båndspiller uten elektronikk?

 

Jeg tror "ingen elektronisk musikk" må handle mer om musikksjanger enn om avspillingsutstyr. Eventuelt er det rett og slett artikkelforfatterens eget utsagn som isåfall må stå for hans regning. For elektronikk i seg selv var utvilsomt tilgjengelig i 1968.

 

Popeye70 skrev for 1 time siden:

For å slippe å måtte kontrollere alt slikt utstyr så er det enklere å si at det ikke er lov fordi det ikke var tilgjengelig i 1968.

 

En GPS vil være enkel å smugle med seg uansett da den kan veie 10 gram og i prinsipp kan bygges inn i en sjokoladekake. Velger å tro at folk som er sære nok til å begi seg ut på noe slikt ikke engang er inne på tanken av å gidde å jukse på en slik måte. Dette er en gentleman-utfordring der der handler om ære og samvittighet, og man blir ikke kroppsvisitert i det man entrer båten.

 

En annen ting kan være om det er tillatt med elektronisk utstyr (nødpeilesender) i forseglet boks, der brutt forsegling innebærer at man har kastet inn håndkleet og ofret sin ære for å berge liv eller utstyr. Om dette er tillatt vet jeg forøvrig ingenting om.

 

RED: Leste artikkelen nå og ser at denne forseglede kofferten finnes ombord...

Redigert av X10an (see edit history)
Link to post
Share on other sites

X10an skrev 11 minutter siden:

Velger å tro at folk som er sære nok til å begi seg ut på noe slikt ikke engang er inne på tanken av å gidde å jukse på en slik måte. Dette er en gentleman-utfordring der der handler om ære og samvittighet, og man blir ikke kroppsvisitert i det man entrer båten.

 

Vel... Etter å ha lest artikkelen og sett at det er 800.000 kroner til vinneren så ser jeg ikke bort fra at det smugles med en eller annen GPS allikevel.... :-) 

Link to post
Share on other sites

Joltus skrev 2 minutter siden:

Regelen betyr at man har lov å ha med seg et akustisk orkester. 

 

Nei, fordi man skal seile alene. Men det er sikkert lov å ta med tuba, trekkspill eller triangel hvis man vil underholde seg selv underveis. :wink:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...