Jump to content

Sommerværet.


PanPan

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Aftenposten 25.5: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=552054

 

Sommeren blir helt maks!

 

Sol og varme hele sommeren. Det spår Aftonbladets tyske meteorolog for mesteparten av Norge og Sverige.

 

Særlig Sør-Norge  kommer bra ut i Wolfgang Röders værprognose. I juni tror han det blir tørt i hele Norge, og én grad varmere enn vanlig. Unntaket er Finnmark, som får mer normalt vær. I juli blir det enda bedre, hvis man da ikke er bonde. Unntaket er Finnmark og Troms, der det blir mer nedbør enn normalt og mer normale temperaturer. Særlig i de sørlige delene av Sør-Norge blir det varmt, og meget tørt. Og godværet, med et snitt to grader over normalen for årstiden, holder seg helt til rundt 20. august, mener Röder. Også utover i september blir det mildere enn normalt, men ikke så tørt som om sommeren.

 

Den tyske meteorologen, som til daglig arbeider ved der Freie Universität i Berlin, advarer samtid mot ferie i Vest-Frankrike, Spania og Sørøst-Europa, hvis det er sol og varme man er på jakt etter.

 

Röder baserer sine prognoser på en stor mengde data der han sammenligner været om vinteren og våren med sommerværet gjennom de siste 100 år. Særlig februar- og aprilværet mener han er viktig. I år minner vinter- og vårværet mest om 1982 og 2001. Begge de årene ble det varme somre.

 

Den tyske meteorologen hevder at det er 80 prosent sannsynlighet for at hans varsel slår til.

Link to post
Share on other sites

Og det er?

 

alternativ A) Stoff som fortjener spalteplass.

alternativ B) Sprøyt og forbannet tull

alternativ C) Utttalelser som med 80% sannsynlighet slår til.

 

Den var vanskelig. La meg tenke litt her....     :headbang:

 

Finnes det et alternativ D ?

 

Kjekt å diskutere været som er. Eller været som var? Men å diskutere hvem som har fasiten for sommerens vær vet vel bare værgudene?

 

Lotus

 

(forøvrig vet jeg at det blir en strålende sommer. Spesielt der båtfolket er   :smiley:  )

Link to post
Share on other sites

Og det er?

 

alternativ A) Stoff som fortjener spalteplass.

alternativ B) Sprøyt og forbannet tull

alternativ C) Utttalelser som med 80% sannsynlighet slår til.

 

Den var vanskelig. La meg tenke litt her....     :headbang:

 

Finnes det et alternativ D ?

 

Kjekt å diskutere været som er. Eller været som var? Men å diskutere hvem som har fasiten for sommerens vær vet vel bare værgudene?

 

Lotus

 

(forøvrig vet jeg at det blir en strålende sommer. Spesielt der båtfolket er   :smiley:  )

Av og til lurer jeg på hvor Lotus vil hen med det han skriver. Til tider kan Lotus hevde sterke meninger hvor han beviselig tar feil. Men dette dreier seg jo om været?

 

Direkte spørsmål til Lotus: Hvis du alene avgjorde saken, ville du da nedlegge forbud mot en tråd som dette? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Forbud? Nei slettest ikke.  

 

Du sa det PanPan. Dette dreier seg om været    :headbang:

 

Kjekt å bruke tid på å lese hvordan været blir om et par måneder.

 

En meget interessant og givende streng det her.   :smiley:

 

Til nå har 257 lesere fått med seg langtidsvarselet.

 

Siden jeg tar beviselig feil om andre ting, så er det mulig jeg beviselig tar feil om været også.

 

Fikk bare så INNMARI lyst til å fleipe litt med denne strengen. Det er vel kanskje den strengen som har de mest usikre opplysningene så langt i Båtplassens historie. Synes bare det fortjente en liten oppmerksomhet.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...