RIB Startet 14.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2005 Etter mange kvaler og motstand fra mine dykkerkompiser solgte jeg min Avon Searider diesel RIB i forrige uke Erstattningen ble en Sunseeker Portofino 32 som jeg har importert fra Spania. Etter mye koordinering med div pengeoverføringer og flere transportselskaper, ankommer båten Bergen i løpet av kommende helg Her er noen bilder jeg tok i Spania. Takker for gode innspill på dette forum vedrørende import av båt fra EU land. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 14.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2005 Gratulerer med flott båt ! Håper alt går smertefritt IFBM transporten hjem... mvh harBayliner (som importerte fra utenfor EU ) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 14.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2005 Gratulerer med Kjempefin båt. Husk å legge den inn på erfaringsdatabasen Har sittet bak roret på en Sunseeker Monte Carlo 62" og det er den flotteste båten jeg har entret. Stooor fan av Sunseeker Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Birchwood 320 Svart 14.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2005 Gratulerer så mye. Dette er et av mine favoritt merker.. Missunelig Kjempefin båt Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Blue_Dragon Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 (redigert) Flott båt. Mulig og spørre hva herligheten kom på? Redigert 15.Juli.2005 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco17 Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Gratulerer så mye. Det er drømmebåten min òg. Skaaaaviiseeeeee, hvor ble det av den lottogevinsten........ Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 15.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Flott båt. Mulig og spørre hva herligheten kom på Blue_Dragon; Vet ikke om jeg vil ut med det eksakte beløpet her, men i dette tilfellet var det mye å spare kontra det tilsvarende båter er solgt for her i landet. Et søk på nettet indikerer at disse båtene ligger mellom 80-110.000 euro + Frakt, HK avgift og Mva. Må legge til at mange båter som man finner på nettet ikke er reelt for salg. Dvs meglere tilbyr eiere gratis annonsering og et salg dersom prisen er god nok. Det er mulig å få disse båtene ned til rundt 70-90.000 euro. Min båt er i god teknisk stand, og få driftstimer samt mye ekstrautstyr som radar, kartplotter med DGPS, VHF, Gummibåt m.m. Det var dog litt å utsette på gelcoat på dekk og skrog men jeg regner med at et par timer med rubbing gjør susen. På mandag blir det sjøsetting og jeg gleder meg som en liten unge! Sitér dette innlegget Link to post
Lauda Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Hei ! Jeg er ny på forumet her , men må få lov til å gratulere med ny båt . Jeg er Sunseeker entusiast selv og skal anskaffe meg en i løpet av vinteren . Jeg har vurdert det frem og tilbake og har funnet ut at en Sunseeker 29 Mohawk er en båt som ser grei ut for meg , grei til helgeturer og går bra (50 knop) . Men denne må importeres med alt det medfølger . Var det mye stress ?? trenger man ce godkjenning ?? De fleste av disse jeg har sett på nettet har bensin motorer og det kan vel bli en smule dyrt i lengden , er det å anbefale å skifte til diesel ? Jeg tenker da på økonomi . Den vil gå billigere ,men vil jeg få det igjen når jeg eventuellt selger den ? Det sitter to motorer på ca 250 hk i den . Noen som har erfaringer med denne typen båt , eller som kan anbefale noen andre i samme klassen. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 (redigert) ...har bensin motorer og det kan vel bli en smule dyrt i lengden... <{POST_SNAPBACK}> =meeeget dyrt ! mvh harBayliner (been there, done that!) Redigert 15.Juli.2005 av harBayliner (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 15.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Jeg har vurdert det frem og tilbake og har funnet ut at en Sunseeker 29 Mohawk er en båt som ser grei ut for meg , grei til helgeturer og går bra (50 knop) . Mohawk er en nydelig båt og går utrolig bra i sjøen. Her er et eksemplar med 2 stk AQAD41 dieselmotorer:Mohawk diesel Denne bør du kunne prute ned under 35.000 euro. Det er ikke mye arbeid å importere selv, men du bør reise ned å se på et par båter før du kjøper. ( ville ikke kjøpt en usett båt fra Spaina. ) Dersom båten selges uten megler, bør du garantere deg for at det er rette eier eller bemyndiget person som selger og at båten er fri for heftelser. Disse dokumentene bør være lett tilgjengelig fra selgers side. Den Norske Ambasade i Barcelona var i mitt tilfelle veldig behjelpelig med å kontrollere at det var de rette dokumentene som ble forevist. Til transport, vil jeg på det sterkeste anbefale Van de Wetering i holland. Dersom båten er eldre enn 1996 mod og benyttet i EU land, trenger du ikke Ce merking. Priseksempel ( dagens valutta. 7,94) Båt: 35.000 euro Frakt 4.000 euro Total 309.660,- NOK HK.avg 54.000,- ( 135 x 400 ) Total eks mva : 363.660,- Inkl mva : 454.575,- Sitér dette innlegget Link to post
Hansa 70 Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Vel, kan ikke annet enn å gratulere deg med en knall båt. Måtte inn på båtplassen for å se bilder av ditt nyinnkjøpte vidunder Da du ringte meg for å fortelle at du var på Malorca og nettopp hadde kjøpt båten, var jeg litt raskere enn deg og fortalte om mitt Nidelv 24 kjøp..... Vel en 80 model kontra en Sunseeker er nok to forskjellige verdner, men du må nok regne meg at jeg kommer til å haike med deg ut til Tekslo for å dykke Med min Nidelv tar det en del flere timer og nå dit...... " men billigere da...... Gratulerer så mye, båten var heftig, gleder meg til mandag :) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2005 Gratulerer med super båt, skal se etter den på Zachen :-P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.