Jump to content

Ekkolodd giver utfordringer vid bytte av merke

joelle

Recommended Posts

Som en del har fått med seg så er jeg igan med litt forskjellige prosjekter.

i samband med å legge om alt det elektriske så har jeg begynt å vurdere at bytte ut en del elektronikk på samme gang.

når jeg kikker rundt så er det et par ting jeg stusser over.

Det er ikke noen standard diameter eller kobling for gjennom hull givere. Det innebærer at du omtrent blir nødt til at bruke en blind plugg å lage et nytt hull hvis du velger å bytte det merke som sitter der i dag.

neste punkt er prisene...... hvis en kommer over en grei display eller dsm så er det blod priser på givern.

satt og surfet og kom over følgende side: http://www.pbase.com/mainecruising/new_depth_old_transducer_ducer&page=1

som det er hos meg så har jeg nå en Hummingbird wide view ekko, med giver gjennom skrog.

har planer om at instalere en raymarine dsm30, som ska kobles opp mot min C80.

giveren fra hummingbird er 200mhz, hva jeg har lest og samme er giveren som du kan kjøpe for en haug av penger?  

Vurdere her å kutte vekk kontakten på kabelen til hummingbirden og koble den inn på dsm30. Sliter her med at finne koblingsskjema for wideview, men synes det ville være rart hvis dette ikke skulle virke

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...