dobbaen Startet 15.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2017 (redigert) Har byttet ut gammel kartplotter 12 tommer med ny raymarine 9 tommer plotter å lurer på om noen vet om firma som lager vippe kasser for å felle ned plotteren. Synes ikke det er så fint når den står som vist på bilde. noen som har noen gode forslag på løsning. Dette er i en Viksund 340. Redigert 15.Oktober.2017 av dobbaen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 15.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2017 Ser mange eldre båtar, ja nyare og for den del, har ei drøss med plottarar, m.m. på dashbordet. Uff. Tek utsikten og er lite pent. Ingenting skal stå oppå dashbordet men i. Har du vurdert ei ombygging av dashbordet? Ei vippeanordning er ikkje det optimale etter mitt syn. Interessant emne du tek opp foresten. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 16.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 Hør med noen som kan tegne og 3D-printe en til deg. Hvor stor er plotteren? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 16.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 Tror ikke du har så mange valg, men er enige i at den står litt i veien som du nå har plassert den midlertidig. Det du må ta litt hensyn til er hvor kablene kommer inn til plotteren, om den tar noe utsikt for navigering i havna osv. Vil sett på om det lar seg gjøre å plassere den i hodehøyde, kanskje den kommer noe unna da, men så var det kablene da... Å legge den flush med borde vil være vanskelig å se. Kan vær fornuftig å se om du kan senke den ned i bodrplata på et vis, dvs ta bort foten og få såret den ned noe, det hjelper, regner da med at det er timrom under bordplata. Bare noen tanker ... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
torbi Svart 16.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 Plass på taket.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
dobbaen Svart 17.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2017 Plassering i tak eller nær toppen av vindu blir for lang i fra. Hadde jeg bare funnet et firma som lage en nedfelt kasse som de går an å vippe så hadde utfordring vært løst. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 17.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2017 Har Nord West 390,der er plotteren felt ned,ligger plant foran instrumentene.Den er montert på bøyle,vippes opp ved bruk.Tiltes etter behov,funker greit Sitér dette innlegget Link to post
dobbaen Svart 17.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2017 Ja det er en slik jeg ser for meg. men de selges ikke lengre har og vært i kontakt med Raymarine å de bekrefter det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 17.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2017 Plotteren ligger ikkje i ramme,den er montert på ein bøyle.Der er eit rom under plotteren,meiner Storebro har noke lignende. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 17.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2017 Min 8 tommer raymarine er montert i taket, dette fungerer supert. Savner ikke å ha den rett foran. Du ser den såvidt på bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkaptein Svart 18.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2017 I min Forbina 36 monterte jeg nylig en Raymarine 140 w i taket. I Forbina er det godt tilrettelagt for ettermontering av utstyr, men pga plotteren sin dimensjoner ville jeg ikke sage ut et stort parti av innredning for å få plass. Gikk til en lokal blikkenslager og fikk laget en bøyle i aluminium (100kr).Den ble lakkert i samme farge som plotteren. Målet for meg var å unngå å skjære ut et stort parti, ha riktig sikt vinkel mot skjermen, ikke være til hinder for sikten og den er innen rekkevidde fra førerstolen. Har fra tidligere en Raymarine C80 blir kun brukt til radar og C140 som plotter. Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 18.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2017 Fjordgubbe skrev On 15.10.2017 at 22.15: Ser mange eldre båtar, ja nyare og for den del, har ei drøss med plottarar, m.m. på dashbordet. Uff. Tek utsikten og er lite pent. Ingenting skal stå oppå dashbordet men i. Har du vurdert ei ombygging av dashbordet? Ei vippeanordning er ikkje det optimale etter mitt syn. Interessant emne du tek opp foresten. samt, svekker nattsynet Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Jakob T Svart 18.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2017 Sånn ser det ut på NW 390 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.