Jump to content

Forslag til montering av 9" kartplotter i Viksund 340?

dobbaen

Recommended Posts

Tror ikke du har så mange valg, men er enige i at den står litt i veien som du nå har plassert den midlertidig. Det du må ta litt hensyn til er hvor kablene kommer inn til plotteren, om den tar noe utsikt for navigering i havna osv. Vil sett på om det lar seg gjøre å plassere den i hodehøyde, kanskje den kommer noe unna da, men så var det kablene da... Å legge den flush med borde vil være vanskelig å se. Kan vær fornuftig å se om du kan senke den ned i bodrplata på et vis, dvs ta bort foten og få såret den ned noe, det hjelper, regner da med at det er timrom under bordplata.

Bare noen tanker ...

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

I min Forbina 36 monterte jeg nylig en Raymarine 140 w i taket. I Forbina er det godt tilrettelagt for ettermontering av utstyr, men pga plotteren sin dimensjoner ville jeg ikke sage ut et stort parti av innredning for å få plass. Gikk til en lokal blikkenslager og fikk laget en bøyle i aluminium (100kr).Den ble lakkert i samme farge som plotteren. Målet for meg var å unngå å skjære ut et stort parti, ha riktig sikt vinkel mot skjermen, ikke være til hinder for sikten og den er innen rekkevidde fra førerstolen. Har fra tidligere en Raymarine C80 blir kun brukt til radar og C140 som plotter.

DSC_6252.JPG

Fjordgubbe skrev On 15.10.2017 at 22.15:

Ser mange eldre båtar, ja nyare og for den del, har ei drøss med plottarar, m.m. på dashbordet. Uff. Tek utsikten og er lite pent. Ingenting skal stå oppå dashbordet men i. Har du vurdert ei ombygging av dashbordet? Ei vippeanordning er ikkje det optimale etter mitt syn. Interessant emne du tek opp foresten.

samt, svekker nattsynet

V8 rules.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...