fiat Startet 15.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2017 Hei, Skal hjelpe en bekjent med å skifte kjølevæske på Yanmar 77hk Er ikke helt kjent med denne motoren, og det er dårlig tilkomst i motorrommet. Lite å se, og må føle meg fram. Rense anlegget, ved å kjøre ferskvann gjennom flere ganger , og at jeg skal ha rød (Long Life) på er jeg klar over. Hvor er laveste tappepunkt, volum og den type info er det jeg trenger Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 16.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 Jeg byttet i fjor på min 62hk, husker ikke helt volum, men det er jo bare å etterfylle med 50/50 væske vann/frostvæske, greit å sjekke frysepunkt i forhold til hvor du bor i landet. Min båt ligger på sjøen hele året. Det er bl.a. tappekran i front av motor, Jeg har blå kjølevæske- det var det på motor da jeg kjøpte båt, og jeg har fått beskjed fra min mekaniker at det kan jeg bare fortsette med. Det kommer sikkert mange andre meninger om saken her på forumet, men jeg har positive erfaringer med det i de 10 årene jeg har hatt båt og motor. Det er ekspansjonstank på min motor - etterfylte helt fullt først på motor , så etterfylte jeg til halv ekspansjonstank etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 16.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 (redigert) Ikke blå frostvæske på den lukkede kjølekretsen. Rød longlife g30 er anbefalingen fra Yanmar. Laveste tappekrane tror jeg er nede på høyre side på motorblokka. Ca. 7l er volumet. Redigert 16.Oktober.2017 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.