Jump to content

Båtforening / Marina i Vestfold


Geir

Recommended Posts

Hei

 

Er helt ny båteier, (og ny på forumet).

 

Båten har ikke hatt vårpussen enda, men den er kommet på vannet. Ønsker å løfte den opp i en helg, og få pusset og stoffet båten, samt byttet zink og belg på drev.

Har vært i kontakt med en marina, og de skulle ha 2500,- for å løfte båten opp og sette den ut igjen. Jeg skulle da få tilgang til vann og strøm en helg.

Jeg har ingen erfaring med priser, men jeg syntes dette hørtes dyrt ut.

Har noen noe erfaringer rundt dette.

Har noen noe tips på marinaer / båtforeninger som kan ta opp båten for en fornuftig penge.

(Har tenkt å få gjort dette helgen 23-25 mai.

Har båten på Tjøme, men bor i Lillestrøm.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Hei Geir  :lol:

Velkommen om bord her på Baatplassen!

Dette var en grasat pris! Er dette en privat marina eller det en båtforening som forlanger en slik pris? Hvis det er en privat marina, må du ta med i betraktningen at dette er en tjeneste som det beregnes moms på.

Hilsen Jan

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Du kan ta kontakt med Morten Wegger på Thorøya båthavn midt i Sandefjords fjorden. Tlf:90602951  Thorøya båthavn har en stor slipp der. Mener prisen var kr: 700,- (med forbehold) i fjord sommer.

 

Vet ikke om de tar noe mere til "ikke medlemmer" men alikevell, det er mange kilo reker og pils i besparelser !

 

GOD "SOMMER"

 

Mazo

Link to post
Share on other sites

Dette hørtes meget dyrt ut ja...... Har selv båten i Vallø båthavn v/Vallø Marina. Ring dit + spørr etter Frank!.  De gjorde samme jobben for meg for et par år siden, men da for noe få 100.lapper. Forøvrig er det mange i "midtre" Vestfold som skryter av folkene som er "tilknyttet" båthavnen på Husøy båtforening. De skal vistnok være både meget serviceinstilte og imøtekommende og billige.

Link to post
Share on other sites

Foreningen jeg er medlem av; FB1860 i Oslo (Frognerkilen) tar 500,- medlemmer og 1000,- for ikke medlemmer med 5 dager inkludert. Ikke sikker på om dette var med strøm og vann, men fortsatt så er vann nesten gratis i Norge da, og vi snakker jo ikke om et års strømforbruk heller???!

 

Forøvrig så er det viktig at du ganske direkte får "steamet" båten under. Da får du fjernet mye dritt som kommer til å sitte 5 ganger hardere få timer etter. ( det er iallefall min erfaring)

 

Lykke til!

 

mvh

 

Barsk 1 :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...