celine Startet 15.Juli.2005 Del på Facebook Startet 15.Juli.2005 Hei Ved siste vinteropplag ble putene til min skjærgårdsjeep ved en feil, lagret på toppen av sommerdekkene til bilen!! Dette medførte at det nå er "gummiflekker" på to av putene. (skai?? puter) Har noen et godt råd om hva jeg skal bruke for å fjerne dette?? Har prøvd det meste, fra såpevann til rødsprit men ikke f.... om det vil av. På forhånd takk for svar. God Sommer "Celine" Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 hva med Jif og en oppvaskbørste, har erfaring for at det tar ganske mye rart.... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Krapyl Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Jernia har no sånn Biospray som jeg har brukt til mye rart med godt resultat. Er det stoffputer, bruker du store mengder vann i tillegg og våtstøvsuger. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
hanssae Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Aceton. Jeg hadde noe inngrodd skit på skaiputene mine på flybridge der jeg prøvde diverse vaskestoff uten noe særlig resultat, var litt skeptisk til Acteon, men tenkte det var ett forsøk verdt siden jeg har gode erfaringer på fendrer. Jeg gikk over alle putene på loftet og akterdekket med aceton (startet forsiktig, men det endte med at jeg brukte nærmere to liter ), etterfulgt av shell vinylrens. Putene ser nå nye ut. Fortsatt god sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Ardea 870 Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Må si meg enig med hallaron. Jif gjør en god jobb på skai også, det her jeg prøvd. Sitér dette innlegget Link to post
Beneteau Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 HUGOS eller HUGO, tror jeg det heter, det tror jeg skla være bra, tror du kan bruke det på skai , det fås kjøpt på mc lea i sandnes. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Prøvde Turtle sin plastmøbel rens med godt resultat... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
celine Svart 15.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Hei Takk for svar så langt. Saken er den at jeg har prøvd det meste som blir nevnt her utenom aceton. Hvis dette ikke tar knekken på skaitrekket, så prøver jeg det. Er fremdeles åpen for andre forslag om hva jeg kan prøve. Det er jo dekkene som har "farget" av på skaien, og jeg kan tilogmed se dekkdimensjon og navn på putene Takk, så langt Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 (redigert) Jeg har samme problemet på et vinybelegg. Her har jeg prøvd rødsprit, jif og masse annet. Ikke noe hjelper. Men jeg mener å huske at LArs H skrev noe om rensing av skaitrekk i hans Saga 27. Prøv stålull og rødsprit - mener å huske at han har beskrevet det en gang før her på forumet. Kanskje en IM til Lars H kan gi svar før du prøver? Lykke til! Redigert 15.Juli.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 15.Juli.2005 Del på Facebook Svart 15.Juli.2005 Hei Jeg har erfart at håndvaskekrem som er til å rense møkkete never etter maskingrafsing fungerer. Mekan, tror jeg det heter, med sitronduft... Inneholder litt "sand" eller lignende for å virkelig få tak i skiten. Brukte det engang på noen flekker på putene i en Scand. Resultatet var at jeg måtte ta alle putene for at det ikke skulle bli forskjell. Skader neppe å prøve. M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Sinus_nor Svart 16.Juli.2005 Del på Facebook Svart 16.Juli.2005 Hvis det er "gummi" - flekker på putene, kan du prøve slik rens til bil for å ta asfalt m.m. Kan jo hende du allerede har dette i garasjen. Sitér dette innlegget Link to post
bjwa Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Hei Ved siste vinteropplag ble putene til min skjærgårdsjeep ved en feil, lagret på toppen av sommerdekkene til bilen!! Dette medførte at det nå er "gummiflekker" på to av putene. (skai?? puter) Har noen et godt råd om hva jeg skal bruke for å fjerne dette?? Har prøvd det meste, fra såpevann til rødsprit men ikke f.... om det vil av. På forhånd takk for svar. God Sommer "Celine" <{POST_SNAPBACK}> Heisann Hvis du ikke finner noen måte å få av missfargingen på kan du jo farge putene på nytt. Du bruker da et fargestoff spesialutviklet for farging av skai/skinn. De fleste større båtprodusentene bruker dette produktet for å "fornye" missfargede, eller slitte båtputer Sjekk denne tråden for mer informasjonhttp://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=11984 Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Aceton...men vask godt med vann&såpe etterpå Sitér dette innlegget Link to post
Arnulf Svart 24.Juli.2005 Del på Facebook Svart 24.Juli.2005 Prøv ship-shape, men skyll godt av - den tar det meste. Deretter deap - claen men da må du være rask med å få de av før det begynner å ryke. Som du skjønner er dette tøffe saker. Sitér dette innlegget Link to post
Arnulf Svart 24.Juli.2005 Del på Facebook Svart 24.Juli.2005 Ad rens, lynol, aceton , white sprite etc er bare for blåbærplukkere, finn nevnte spesialer, men vær forsiktig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.